اجرای «خانه‌ی‌ خورشید» ویژه هنرمندان به تعویق افتاد

نمایش «خانه‌ی خورشید» به دلیل اعلام عزای عمومی از سوی دولت روز پنج‌شنبه 1 آبان با حضور هنرمندان و منتقدان در مرکز تولید تئاتر و تئاتر و عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «خانه‌ی خورشید» کاری از گروه نمایش شایا به نویسندگی و کارگردانی شهرام کرمی است که هنرمندانی چون پرستو گلستانی، آرش نوذری، علیرضا دری، روح‌اله زندی‌فر، مینووش رحیمیان و روژان کُردنژاد در آن ایفای نقش می‌کنند.
بر اساس این گزارش «خانه خورشید» داستان مرغ دریایی به نام «ماشک» است که وقتی متولد می‌شود فلج است و قادر به پرواز نیست و همیشه حسرت پرواز دارد. اما مرغ دریایی دیگری به نام «چوشی» به سرزمین ماشک می‌آید که ماشک با دیدن او فکر و اندیشه‌اش تغییر می‌کند.
این نمایش بر اساس داستان جاناتان مرغ دریایی نوشته شده و در فضایی شاد و فانتزی، امید و حرکت برای پیروزی را به کودکان می‌آموزد.
آهنگ‌ساز این اثر سیاوش لطفی، طراح صحنه امیرحسین دوانی، طراح گریم سارا اسکندری، طراح لباس روشنک کریمی است.
گفتنی است نمایش "خانه خورشید"که پیش از این قرار بود روز 29 مهر93 ویژه هنرمندان به روی صحنه برود به دلیل درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری و اعلام 2 روز عزای عمومی از سوی دولت، روز اول آبان ساعت 19:30 در مرکز تئاتر کانون واقع در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، داخل پارک لاله تهران اجرا خواهد شد.