عشق به زمین، کودکان ایرانی را در مسابقه نقاشی رومانی صاحب جایزه کرد

نقاشی‌های 15 کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به دریافت نشان و دیپلم افتخار از نهمین مسابقه بین‌المللی رنگین کمان کشور رومانی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بالاترین موفقیت کودکان و نوجوانان ایرانی مربوط به سپیده طاهری 10 ساله و میثم عبداللهی 12 ساله هر دو از تهران بود که هر دو آن‌ها موفق به کسب نشان جایزه اول این مسابقه شدند.
بر اساس این گزارش پس از آن ملیکا معیری 9ساله و امیر حسین ولی‌زاده 12ساله باز هم هر دو از تهران به همراه حسن محمدی 11 ساله از اردبیل نشان جایزه دوم را از آن خود کردند.
هم‌چنین بنیامین کرامتی‌نیا 9ساله از خوزستان و حسین کبیری 12ساله از اصفهان نشان جایزه سوم این مسابقه را دریافت کردند.
در عین حال ساجده میرزایی14ساله از کرمان، دیلان قهرمان‌پور12 ساله از آذربایجان‌غربی، زهرا دادرس6 ساله از اردبیل، رها خرمی 9 ساله از کرمانشاه، مهدی اربابی13 ساله از سیستان و بلوچستان، ساینا زمانیان10 ساله و علی تفعلی 11 ساله هر دو از تهران و مائده عظیمی 18 ساله از آذربایجان‌شرقی توانستند دیپلم افتخار (جایزه ویژه) این مسابقه بین‌المللی را دریافت کنند.
گفتنی است نهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی «رنگین کمان» کشور رومانی در سال 2014 با موضوع «عشق به زمین» و با هدف بیدارکردن حس مسوولیت پذیری کودکان برای حفظ محیط زیست برگزار شد.
در این میان از 3294 اثر رسیده از 27 کشور جهان857 نقاشی متعلق به کودکان ایرانی بود که از سوی امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مسابقه شرکت داده شد.