نمایش 5 پویانمایی کانون در بخش رقابتی جشنواره ویسامبور فرانسه

پنج فیلم پویانمایی (انیمیشن) تولید شده در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش مسابقه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ویسامبور فرانسه نمایش داده ‌شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی‌های «وقتی که بچه‌ بودم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا، «بچه‌گربه» اثر شیوا صادق‌اسدی و «کبوتر سفید کنار آینه» مریم خلیل‌زاده در بخش مسابقه ‌رسمی این جشنواره به نمایش درآمد.
هم‌چنین فیلم «بزغاله‌های ابری» به کارگردانی حمید کریمیان در بخش مسابقه داوران نوجوان و «دزد درخت‌ها» اثر راشین خیریه نیز در بخش مسابقه دانشجویان جشنواره فیلم ویسامبور نمایش داده شد.
بر اساس این گزارش نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان مدرسه «اورینبو» ایتالیا و برپایی کارگاه‌های‌آموزشی توسط همین کارگردانان به همراه اجرای ویژه‌برنامه‌ای با عنوان انیمیشن فرانسه از برنامه‌های جنبی این جشنواره بین‌المللی است.
دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ویسامبور از 26 آبان تا 4 آذر با حضور بیش از 200 فیلم پویانمایی کوتاه و بلند از سراسر جهان در 14 بخش در حال برگزاری است.
گفتنی است پیش از این نیز در نهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه «روباهی که به دنبال صدا رفت» به کارگردانی فاطمه گودرزی در بخش مسابقه‌ی رسمی جشنواره به نمایش درآمده بود.