نام 9 تصویرگر ایرانی در میان برگزیدگان اولیه‌ی جشنواره نامی کره

نام 9 تصویرگر ایرانی کتاب‌های کودک و نوجوان در میان منتخبان اولیه‌ی آسیایی جشنواره بین‌المللی کتاب کودک جزیره نامی کره جنوبی قرار گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره نامی یا نامبوک، از سال 2005 در جزیزه نامی که یکی از حامیان جایزه هانس کریستین اندرسن در کره است، برگزار می‌شود.
«مین بیونگدو» کاشف و صاحب جزیره نامی، از حدود 50 سال پیش حمایت خود از انجمن‌های هنری را آغاز کرد و کمک‌های مالی او شامل انجمن‌های موسیقی، برگزاری برنامه‌های هنری و کمک به نویسندگان کتاب‌های کودکان شده است.  
بر همین اساس در مرحله‌ی اولیه، ثبت‌نام از تصویرگران به صورت آن‌لاین صورت گرفت و پس از داوری اولیه لیستی از سوی هیات‌داوران برای مرحله دوم انتخاب شد.
در این میان و بر اساس اطلاعات دریافتی، از بین تصویرگران انتخابی در مرحله‌ی اول حدود 49 درصد سهم آسیا است که نام 9 نفر ایرانی نیز در میان آنان به چشم می‌خورد.
در همین حال 2 اثر متعلق به کتاب‌های کانون به نام‌های «پرنده‌ای که شبیه هیچ پرنده‌ای نبود» به تصویرگری «ملیکا سعیدا» و «سلیمان و بلقیس» به تصویرگری زنده‌یاد علی عامه کن در بین این آثار دیده می‌شود.
یکتا جبلی، نرگس محمدی، علی دلاوند، رضا دلاوند،زهرا محمدنژاد، حسن عامه‌کن و آذر تیموری دیگر تصویرگران ایرانی برگزیده‌ی مرحله‌ی اول این جشنواره هستند.
این جزیره که هر سال حدود ۲ و نیم میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند به‌عنوان یکی از حامیان فرهنگ بصورت عام و کتاب‌های کودک به‌صورت خاص در سال 2013 برای اولین بار مسابقه تصویرگری کتاب کودک نامبوک را برگزار کرد.
جوایزی نیز شامل جایزه اول به‌مبلغ 5000 دلار آمریکا و دعوت به مراسم اهداء جوایز ، دو جایزه طلایی جزیره 2000 دلار آمریکا و دعوت به مراسم اهداء جوایز، پنج جایزه سبز جزیره و 1000 دلار آمریکا و ده جایزه مخصوص به برگزیدگان اهدا می‌شود.