انتشار فراخوان مسابقه‌ی بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا

تصویرگران ایرانی برای ارسال آثار خود به نمایشگاه بین‌المللی تصویرگران کتاب کودک براتیسلاوا (BIB) تا پایان بهمن 1393 فرصت دارند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کار جمع‌آوری این آثار را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی شورای کتاب کودک به‌عنوان نماینده‌ی ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) برعهده دارد.
نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا هر دو سال یک‌بار در کشور اسلواک، آثار تصویرگران کتاب‌های کودک را به نمایش می‌گذارد.
این نمایشگاه همگام با اهداف یونسکو (UNESCO)، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) ، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌های مرتبط با هنرهای زیبا، امکان رویارویی تصویرگران جهان با یک‌دیگر و شرایطی مناسب را جهت ارزیابی آثار و در نتیجه توسعه و پیشرفت این هنر فراهم می‌کند.
درهمین حال در کنار این جشنواره، نمایشگاه‌ها و رویدادهای دیگری نیز برگزار خواهد شد که از جمله می‌توان به برپایی کارگاه آموزشی برای تصویرگران شرکت‌کننده از کشورهای مختلف از سوی دفتر جشنواره و با همکاری یونسکو اشاره کرد.
بر همین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ار تصویرگران ایرانی دعوت کرده است تا  در نهایت 10 تصویر از 1 یا 2 کتاب چاپ شده خود،  همراه با 2 نسخه از هر کتاب را تا روز 30 بهمن به مدیریت گرافیک کانون ارسال کنند.
بر اساس مقررات اعلام شده ملیت تصویرگران باید ایرانی باشد و هنرمندانی که برای بار اول در این نمایشگاه شرکت می‌کنند می‌توانند آثار خلق شده‌‌ی خود از پنج سال گذشته تاکنون و تصویرگرانی که پیش از این در نمایشگاه شرکت کرده‌اند، آثار خلق‌شده از اول ژانویه 2013 تاکنون را در این مسابقه شرکت دهند.
گروه داوری اولیه در کانون تشکیل می‌شود و در نهایت آثار 15 تصویرگر را برای ارسال به این رقابت معتبر بین‌المللی انتخاب می‌کند.
بر این اساس آثار بخش نهایی مسابقه BIB در نهایت توسط هیات داوری بین‌المللی انتخاب و یک جایزه بزرگ به ارزش 3هزار دلار آمریکا، پنج سیب طلایی به ارزش 1500 دلار و پنج مدال ویژه به ارزش 1هزار دلار به برندگان نهایی اهدا می‌شود و برنده جایزه اول نیز می‌تواند در نمایشگاه بعدی BIB به‌صورت مستقل شرکت کرده و نمایشگاه ویژه‌ای از آثار خود برپا کند.
کانون پرورش فکری از تصویرگران ایرانی دعوت کرده است در زمان تعیین شده آثار خود را به نشانی تهران، خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، شماره 24 بخش گرافیک کانون ارسال کنند.
هم‌چنین تصویر کامل فراخوان و مقررات شرکت در این نمایشگاه و مسابقه در پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir   منتشر شده است.

فراخوان مسابقه‌ی بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا