کد خبر: 240776
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
راه‌یابی تصویرگران کانون به مرحله نهایی مسابقه شارجه

سه تصویرگر کانونی به مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقه تصویرگری کتاب کودک شارجه راه یافتند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تصویرگری کتاب‌های «رستم و اسفندیار» اثر پژمان رحیمی‌زاده، «‌نقل ضحاک ماردوش» با تصویرگری پیمان رحیمی‌زاده و کتاب «یک چیز سیاه» کار رضا دالوند در میان 143 اثر راه یافته به مرحله نهایی این مسابقه بین‌المللی به چشم می‌‌خورد.
بر اساس این گزارش این آثار از میان 250 اثر ارسال شده به مسابقه انتخاب شده‌ و قرار است در اولین روز برپایی نمایشگاه تصویرسازی کتاب‎های کودک شارجه 2015 که از 2 تا 12 اردیبهشت 94 در شهر شارجه کشور امارات برگزار می‌شود، اعلام و از صاحبان آن تجلیل شود.
در عین حال مسابقه تصویرگری شارجه با هدف معرفی تصویرگران کارآمد و متخصص در حوزه کتاب‌ کودک در سطح جهانی و برگزاری نمایشگاه¬های بین‌المللی برگزار می‌شود که این مسابقه در دو بخش نمایشگاه عمومی شامل آثار برگزیده در کمیته بین‎المللی و بخش نمایشگاه‎ افتخاری ویژه آثار شرکت‌کنندگانی که به صورت رسمی از آنان دعوت شده‎است، به نمایش درخواهد آمد.
 همچنین در این نمایشگاه برنامه‎های دیگری از جمله کارگاه‎ها، نمایشگاه‎های بصری و مسابقات دو سویه نیز برگزار خواهد شد.
 گفتنی است جوایز این مسابقه در مجموع 21هزار دلار است که از این میان نفر اول 8هزار دلار، نفر دوم 6هزار دلار و نفر سوم 4هزار دلار دریافت خواهند کرد. هم‌چنین به سه نفر بعدی هر یک مبلغ 1هزار دلار به همراه لوح تقدیر اهدا می‌شود.