اهدای جوایز برندگان مسابقه بین‌المللی نقاشی تهران در هنگ کنگ

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور هنگ کنگ، با برگزاری آیین ویژه‌ای جوایز برندگان هفتمین مسابقه بین‌المللی نقاشی تهران را اهدا کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مسابقه مهر سال 1393 در تهران و با موضوع سفر برگزار شد و در میان برگزیدگان آن، 16 کودک و نوجوان چینی و هنگ کنگی موفق به کسب نشان و دیپلم افتخار مسابقه شدند.
اکنون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هنگ کنگ (بخشی از کشور چین) در اقدامی ابتکاری ضمن دعوت از برگزیدگان این رقابت که 15 نفر از آن‌ها هنگ کنگی و تنها یک نفر چینی بود، جوایز آنان را اهدا کرد.
چینی‌ها در مجموع 240 اثر را به این مسابقه ارسال کرده بودند که105 اثر به خود آن‌ها و 135 اثر آن به هنگ‌کنگی‌ها اختصاص داشت. در نهایت از میان 7هزار و 700 اثر ارسالی از 32 کشور جهان، 15 جایزه شامل 3 نشان طلا، 4 نشان نقره، 4 نشان برنز و 4 دیپلم افتخار نصیب هنگ کنگی‌ها و یک نشان نقره نصیب چینی‌ها شد.
بر اساس این خبر 15 برگزیده مسابقه همه از دانش‌آموزان مدرسه هنر چین در هنگ کنگ بودند و کنسولگری ایران در این مراسم جوایز برندگان سه نشان طلایی را به آن‌ها اهدا کرد.
سه دختر دارای نشان طلایی این رقابت، «وونی یو چینگ دنیس» 6 ساله با نقاشی «هنرپیشه اپرای چینی»، «لای هیرگ» 7 ساله با نقاشی «خیابان ماهی طلایی» و «جنیفر کیو لای لانگ» 13 ساله با نقاشی «خیابان پرندگان» - که نمادهای سنتی محلی سکونت خود هنگ کنگ را نقاشی کرده بودند - جوایز خود را در حضور خانواده‌هایشان و سایر مهمانان از نماینده ایران دریافت کردند.
هشتمین دوسالانه نقاشی تهران در سال 1395 با موضوع «آب مایه حیات» برگزار خواهد شد.