سه کتاب دیگر کانون به زبان اسپانیایی منتشر شد

سه کتاب دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان اسپانیایی و از سوی موسسه فانوس دریایی منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «قصه‌ی دو تا لاک‌پشت تنها» نوشته مصطفی رحماندوست، « لولو پشمالو، کرم کوچولو» نوشته زهره پریرخ و «یکی بود» نوشته سوسن طاقدیس عنوان سه کتابی است که در ادامه‌ی همکاری فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با این موسسه به زبان اسپانیایی منتشر می‌شود تا زمینه آشنایی کودکان منطقه آمریکای لاتین را با فرهنگ و هنر ایران فراهم شود.
پیش از این نیز حدود 10 عنوان دیگر از کتاب‌های کانون توسط گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی به چاپ رسیده بود و کانون حقوق معنوی 22 عنوان از کتاب‌های خود را با انعقاد قراردادی به این ناشر واگذار کرده است.
گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی وابسته به موسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق است و تاکنون بیش از پنجاه اثر کودک و نوجوان ایرانی را به زبان‌های اسپانیایی و پرتغالی ترجمه و منتشر کرده است.
دیگر کتاب کانون با عنوان «یخی که عاشق خورشید شد» نوشته رضا موزونی نیز سال 1393 و هم‌زمان با برگزاری جام جهانی فوتبال 2014 به زبان پرتغالی از سوی این ناشر منتشر و در کشور برزیل - میزبان این رقابت‌ها - توزیع شد.
در همین حال حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب اروگوئه، ونزوئلا و کلمبیا از دیگر فعالیت‌های این گروه برای معرفی ادبیات کودک و نوجوان ایران بوده است.
در حال حاضر و بر اساس برآوردها بیش از یکصد میلیون کودک و نوجوان اسپانیایی زبان در منطقه آمریکای لاتین زندگی می‌کنند و این امر اهمیت حضور فرهنگی ایران در این کشورها را بیشتر می‌کند.