کد خبر: 241703
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
نمایش «مومو» در جشنواره بین‌المللی فیلم  ایندی لیزبوا پرتغال

پویانمایی «مومو» تولید امور سینمایی کانون در بخش مسابقه‌ی ژونییور دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ایندی لیزبوا» کشور پرتغال نمایش داده شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم به مدت 7 روز از 4 تا 11 اردیبهشت هر روز در ساعت‌های مختلف در سالن سینماهای «سائو جورج»، «آیدل» و مرکز فرهنگی ویژه کودکان و خانواده‌ها به نمایش در آمد.
بر اساس این گزارش، فیلم پویانمایی (انیمیشن) 5 دقیقه‌ای مومو به کارگردانی هادی طبسی و رسول زرین در سال 2014 در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد و تاکنون در جشنواره‌های زیادی به نمایش در آمده و موفقیت‌هایی نیز به دست آورده است.
در عین حال، جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل «ایندی لیزبوا» از سال 2004 هر سال در کشور پرتغال برگزار شده است و بخش «ژونییور» یکی از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین بخش‌هایی است که به مخاطبان کودک و نوجوان اختصاص دارد.
بر همین اساس هدف از برگزاری این جشنواره کمک به آموزش و پرورش و نیازهای فرهنگی کودکان و نوجوانان از طریق یک تجربه هنری و نمایش فیلم‌های کوتاه پویانمایی، داستانی و مستند عنوان شده است.
در همین حال، بخش «ژونییور» ویژه مخاطبان 3 تا 15 سال است که در فیلم‌هایی برای کودکان و خانواده‌ها  نمایش داده می‌شود و جایزه آن پس از رأی‌گیری تماشاگران در مدارس و خانواده‌ها به فیلم منتخب اهدا می‌شود.
در این دوره از جشنواره در بخش «ژونییور» فیلم‌هایی از کشورهای ایران، روسیه، فرانسه، سوئیس، سوئد، اسپانیا، پرتغال، انگلستان، آمریکا، نروژ، هلند، اتریش، کره جنوبی، شیلی، کرواسی، آلمان، کانادا، ایرلند، اسلونی، بلژیک و جمهوری چک به نمایش در آمد.
گفتنی است این جشنواره از 3 تا 13 اردیبهشت (23 آوریل تا 3 مه 2015) در کشور پرتغال برگزار شد.