کد خبر: 244087
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
نگاهی به حضور کانون در بیست و دومین نمایشگاه کتاب توکیو

کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو در کشور ژاپن با استقبال زیادی ازسوی بازدیدکنندگان، نویسندگان، کتاب‌فروشی‌ها و ناشران این کشور روبرو شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این یازدهمین سال حضور پیاپی کانون در این رویداد معتبر بین‌المللی است که طی آن، کتاب‌های جدید شامل مجموعه «پپوچی و خاله کشمشی» و «تو لک لکی یا دارکوب» مورد استقبال فراوان ناشران و بازدید کنندگان قرار گرفت.
در همین حال بیست نشست مذاکره‌ی تخصصی در زمینه‌ی خرید و فروش حق‌نشر با ناشران کشورهای ژاپن، کره‌ی جنوبی، چین، کانادا، ایتالیا و دانمارک انجام شد.
کانون در این نمایشگاه با ارایه‌ی تولیدات فرهنگی خود شامل کتاب‌، مجموعه رمان نوجوان، کتاب‌های الکترونیک و کتاب‌فیلم حضور داشت و در مجموع حدود 105 عنوان کتاب از انتشارات کانون به نمایش در آمد.
در بین این آثار 12 عنوان کتاب الکترونیک و 7 عنوان کتاب‌فیلم همچنین حدود 30 عنوان از کتاب‌های جدید کانون به بازدیدکنندگان معرفی شد.
علاوه بر کانون، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز با دارا بودن غرفه‌ای مستقل به معرفی جاذبه‌های فرهنگی ایران می‌پرداختند.
این نمایشگاه به عنوان یکی از معتبرترین و پرسابقه‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در دنیا بستر مناسبی را برای تعاملات بین‌المللی و تبادل تجربه‌ها و دست‌آوردهای حوزه صنعت نشر در سطح جهان فراهم می‌کند و هرساله ناشران، کتاب‌داران ، کتاب‌فروشی‌ها و مدارس از سراسر ژاپن از این نمایشگاه دیدن می‌کنند.
آمار بازدیدکنندگان این نمایشگاه امسال 67هزار و 570 نفر اعلام شده است.
نمایشگاه توکیو امسال طی روزهای 10 تا 13 تیر 1394 در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ژاپن به مدت چهار روز برگزار شد.