کد خبر: 245839
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
عرضه‌ی کتاب‌های برگزیده کانون در نمایشگاه مسکو

کتاب‌های برگزیده و برنده جوایز بین‌المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو در کشور روسیه عرضه می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون،  بیش از 40 عنوان از کتاب‌های کانون که موفق به کسب جوایز مهم بین‌المللی شده یا حق انتشار آن به کشورهای مختلف جهان واگذار شده و یا به زبان‌های دیگر ترجمه شده است در این نمایشگاه بین‌المللی عرضه خواهد شد.
براساس این گزارش در این نمایشگاه که از 11 تا 15 شهریور در محل پارک «ودن‌خواه» شهر مسکو  برپا می‌شود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از ناشران برگزیده کتاب کودک ایران به همراه دیگر ناشران برگزیده حضور خواهد داشت. 
بر همین اساس آخرین کاتالوگ معرفی کتاب‌های جدید کانون به زبان انگلیسی نیز به منظور معرفی آن‌ها به بازدیدکنندگان در این نمایشگاه توزیع می‌شود.
 در عین حال کشور ایران در این دوره به عنوان میهمان ویژه در فضایی به مساحت 312 متر مربع - که به صورت رایگان اختصاص پیدا کرده - به معرفی آثار فاخر نویسندگان و تصویرگران ایرانی خواهد پرداخت.
در همین حال موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به نمایندگی از نشر ایران با شعار «ایران، مهد فرهنگ و تمدن» آثار موفق ناشران ایرانی را گردآوری کرده و به همراه دیگر برنامه‌های فرهنگی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.
 هم‌چنین برگزاری روز ایران یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده در بخش ایران در نمایشگاه کتاب مسکو است که در روز 14 شهریور همراه با  برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.
سخنرانی سفیر ایران در روسیه، شعرخوانی، سخنرانی کوتاه نویسندگان مطرح کشور، رونمایی کتاب و تقدیر از ایران‌شناسان روسی از جمله برنامه‌های این روز است.

برچسب‌ها