مراکز فراگیر و گسترش سواد خواندن، محور خبرنامه‌ی کانون

دومین شماره از دور جدید فعالیت ماهنامه‌ی «خبرنامه‌ی کانون» همزمان با آغاز فصل زمستان منتشر شد.

نشریه‌ی اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال چهل‌وششم خود که همزمان با 30 آذرماه 1394 منتشر شده، نگاهی داشته به آخرین اخبار فعالیت‌ها، تولیدات و موفقیت‌های این نهاد که از این ماه پنجاه‌ساله شده است.
«خبرنامه‌ی کانون» در این شماره، به بهانه‌ی هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، نگاهی به فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کشور، نشست‌های نقد ادبی «دو پنجره» با حضور نویسندگان و شاعران در استان‌های مختلف کرده است. در کنار آن، گزارشی از رونمایی دو مجموعه‌‌ کتاب جدید از بخش‌های دیگر این شماره است.
در همین حال، عوامل موثر در توسعه‌ی کتاب‌خوانی و مطالعه در مراکز کانون، محور یکی از سخنرانی‌های مدیرعامل بوده که در این شماره متن کامل آن درج شده است.
محمدرضا سنگری، عضو هیئت‌مدیره‌ی کانون در یک گفت‌وگوی تفصیلی درباره‌ی رویکردهای جدید این هیئت‌مدیره و نگاه به کودک امروز در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت سخن گفته و تصریح کرده است که باید از تکنولوژی‌های جدید در کنار روش‌های قدیمی برای آموزش‌های فرهنگی‌هنری، بیش از این بهره گرفت.
گفت‌وگو با ابراهیم فروزش، اولین مدیر واحد امور سینمایی کانون، یکی از مطالبی است که طی آن، این کارگردان به آشنایی‌اش با کانون و نحوه‌ی ورودش به آن و رشد فعالیت‌های فیلم‌سازی و انیمیشن در چند دهه‌ی گذشته سخن گفته است.
مجتبی دانشور، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و سردبیر این نشریه به بهانه‌ی پنجاه‌سالگی این نهاد، در یادداشت سرمقاله تاکید کرده که بعد از پنج‌دهه فعالیت، نیاز امروز کانون، اطلاع‌رسانی و معرفی فعالیت آن در میان بخش زیادتری از خانواده‌های ایرانی است.
کتاب‌خانه‌های فراگیر، مراکز ویژه‌ی کودکان با نیازهای ویژه، موضوع چند گزارش دیگر این نشریه است که طی آن، به توسعه‌ی این مراکز در سطح کشور اشاره شده و از برنامه‌های معاونت فرهنگی برای گسترش این مراکز گزارش داده است.
نقد و بررسی و معرفی کتاب‌های جدید انتشارات بخش دیگر این شماره از خبرنامه‌ی کانون را تشکیل داده است.
گفت‌وگو با معصومه میرحسینی، مربی پیشکسوت کانون در استان سیستان و بلوچستان در کنار گفت‌وگوهایی با سه عضو موفق در حوزه‌ی نقاشی، مطالب بعدی شماره‌ی آذرماه این نشریه است.
اخبار موفقیت‌های بین‌المللی و داخلی محصولات کانون در کنار گزارش تغییرات مدیران کل در دو استان و نیز خبر سفر مدیرعامل به استان چهارمحال و بختیاری و حضور در جمع مربیان و اعضا بخش دیگری از مطالب این شماره را به خود اختصاص داده است.
حسین نوروزی دبیر تحریریه‌ی «خبرنامه‌ی کانون»، این شماره را با همکاری کیان جوادی، تهمینه حدادی، مستانه تابش، سارا رشادی‌زاده، علی‌اکبر امینی، خدیجه اسمعیلی، احمد پیروزمند و ساناز کریمی‌مهر تهیه کرده و اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون آن را منتشر و عرضه کرده است.