کد خبر: 253778
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
«مومو» به گلاسکو رفت

فیلم کوتاه انیمیشن «مومو» محصولی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش جنبی فیلم‌های کوتاه جشنواره بین‌المللی گلاسکو اسکاتلند نمایش داده می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، فیلم کوتاه انیمیشن «مومو» به کارگردانی رسول زرین و هادی طبسی در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه گلاسکو 2016 به نمایش در می‌آید.
نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه گلاسکو، بزرگ‌ترین مسابقه فیلم کوتاه در شهر گلاسکو، کشور اسکاتلند از 26 اسفند 1394 تا 1 فروردین 1395 برگزار می‌شود.
در این میان، برگزار کنندگان جشنواره همراه گروه ادینبورگ نِئو راکی در یک تور 22 روزه برنامه‌ای با عنوان «هر جا غیر از شهر» را با همراهی30 شاعر و موسیقی‌دان اسکاتلندی و بهره‌گیری از ابزار آلات موسیقی گوناگون 16 نمایش در سراسر کشور را به اجرا خواهند گذاشت.
بر این اساس، امسال این جشنواره به آثار نوظهور کشور سوریه - که پنج سال متوالی است در جنگ به سر می‌برد - می‌پردازد.
در بخش مسابقه فیلم‌های اسکاتلندی 26 فیلم از آثار جدید در چهار بخش متنوع به رقابت خواهند پرداخت.
همچنین جایزه نقدی 750 یورویی بیل داگلاس بزرگ‌ترین فیلم‌ساز اسکاتلندی به بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل از نگاه مخاطبان اعطا خواهد شد.
34 فیلم از میان 1200 فیلم ارسالی در این بخش از مسابقه جشنواره فیلم کوتاه به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی شده‌اند که افتخار دریافت جایزه بیل داگلاس به فیلمی اهدا خواهد شد که صداقت، نوآوری محض و برتری تصویر و صدا در داستان سرایی سینمایی را به تصویر کشیده شده است.