کد خبر: 253783
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
«قلب مترسک» روی پرده جشنواره انیمیشن هلند

«قلب مترسک» به کارگردانی غلامرضا کزازی در نوزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی انیمیشن هلند روز 26 اسفند 1394 در شهر اوترخت کشور هلند به نمایش گذاشته شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم 11 دقیقه و 30 ثانیه‌ای در بخش «مسابقه کودکان و نوجوانان» در کنار هفت فیلم کوتاه دیگر از کشورهای هلند، روسیه، آلمان، اتریش، مجارستان، و اسپانیا روزهای‌ 27 اسفند 1394 و 1 فروردین 1395 نیز برای مخاطبان به نمایش درخواهد آمد.
در این بخش کودکان 8 تا 12 ساله در سراسر هلند فرصت تماشای 9 انیمیشن کوتاه را در محل نزدیک به مدارس خود خواهند داشت و جایزه کلاسه فیلم برای فیلمی که بیشترین آرا حضار کودک و نوجوان بالای هشت سال را کسب کرده به همراه توزیع این فیلم در پروژه آموزشی ملی (EYE) در نظر گرفته شده است.
بخش مسابقه‌ای جشنواره - که ویژه کودکان و نوجوانان است از ماه ژانویه آغاز و تا اواسط ماه مارس ادامه دارد و در یک تور بلندمدت به صورت تئاتر فیلم برای کودکان مدرسه‌ای در سراسر هلند پیش از جشنواره به نمایش در می‌آید. این فیلم‌ها با تکنیک‌های خاص و متفاوت تهیه می‌شوند و موضوعات آن‌ها گاهی اوقات اجتماعی و خاص مسائل کودکان با ژانرهای رئال،کمدی و فانتزی است.
براساس این گزارش نوزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم هلند شامل بخش‌های مسابقه بین‌المللی فیلم‌های بلند، کوتاه، هلندی، دانشجویی، کودکان و نوجوانان و آن‌لاین است و بر همین اساس جایزه‌های این جشنواره‌ی بین‌المللی شامل «شیر طلایی»، «خرس طلایی»، «پلنگ طلایی» و «گوساله طلایی» به برگزیدگان اهدا می‌شود.
«قلب مترسک» داستان پرنده کوچکی است که اسیر سرمای زمستان شده و برای فرار از دست کلاغ‌های گرسنه، به تنها مترسک دشت پناه  می‌برد. به او عادت می‌کند ، او را مرمت می‌کند، از او تغذیه می‌کند و او را مانند خانواده خود می‌داند. سرانجام پرنده کوچک، گرگی که در دام افتاده است را نجات می‌دهد. کلاغ‌ها نیز متوجه رابطه دوستانه مترسک و پرنده می‌شوند و به مترسک حمله می‌کنند ...