بولونیا، باز هم حضور فعال کانون

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنجاه و سومین دوره نمایشگاه کتاب بولونیای ایتالیا با ارایه بیش از 200 عنوان از آثار منتشر شده حضور داشت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دوره از نمایشگاه همچون سال‌های گذشته کانون تازه‌ترین آثار منتشر شده خود را به همراه کتاب‌هایی که در جشنواره‌های مختلف موفقیت‌هایی را به دست آوردند از 16 تا 19 فروردین در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.
کانون در این نمایشگاه با ناشران کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا، امارات، کره، چین، استرالیا، و .... مذاکرات خوبی انجام داده است.
در این میان، فروش کپی رایت سه عنوان کتاب به ناشر اماراتی برای تولید کتاب الکترونیک قطعی شده و چند مذاکره‌ هم برای فروش کپی رایت به کشورهای چین، ایتالیا و کره داشته است.
کشور آلمان به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه حضور داشت.
پنجاه و سومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودکان و نوجوانان در شهر «بولونیا» در شمال ایتالیا با حضور جمهوری اسلامی ایران از 16 فروردین کار خود را آغاز کرد. در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودکان و نوجوانان در شهر بولونیا که بزرگ‌ترین رویداد جهان در این حوزه به شمار می‌رود در مجموع یک هزار و 200 غرفه از 70 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران برپا شده است.
این نمایشگاه فرصتی برای گردهمایی ناشران، تصویرگران و دست اندرکاران حوزه کتاب محسوب شده و همچنین محلی برای اهدای جوایز معتبر فرهنگی است.
همچنین در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه بولونیا برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری نشست‌ها و همچنین «روز ایران» با سخنرانی پروفسور «کیارا کاچولا» ایران‌شناس و متخصص در حوزه کتاب کودک تدارک دیده شده بود.
در این دوره از نمایشگاه کتاب بولونیا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی (به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشر ایران) و مؤسسه علمی و فرهنگی شرکت کردند.