کد خبر: 260292
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
حضور کانون در بیست و سومین نمایشگاه کتاب توکیو

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو در کشور ژاپن شرکت کرد و با استقبال بازدیدکنندگان، نویسندگان، کتاب فروشی‌ها و ناشران این کشور روبرو شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در نمایشگاه امسال حدود 200 عنوان کتاب از انتشارات کانون به نمایش در آمده است که در این میان حدود 70 عنوان از کتاب‌های تازه کانون برای اولین بار در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان معرفی شد.
همچنین کتاب های قدیمی کانون که به مناسبت 50 سالگی کانون تجدید چاپ شده است نیز در میان کتاب‌ها به چشم می‌خورد که به گفته خانم کیکو آیکو نماینده کانون در غرفه‌ و کارشناس کتاب در کشور ژاپن با استقبال خوبی روبرو شد.
بر این اساس، برای معرفی هرچه بهتر کتاب‌ها دو کاتالوگ کتاب‌های تصویری و رمان بصورت جداگانه به زبان انگلیسی تهیه شد. همچنین بروشوری با هدف معرفی فعالیت‌های کانون به زبان انگلیسی تهیه و میان بازدیدکنندگان توزیع شد.
قرارهای کاری مختلفی نیز در محل غرفه‌ی کانون با هدف معرفی کتاب‌ها به ارگان‌های مختلف ژاپنی از جمله ناشران، کتاب‌خانه‌ها، کتاب فروشی‌ها و ... برگزار شد.
علاوه بر کانون که برای دوازدهمین سال پی در پی در این نمایشگاه شرکت می‌کند، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز با دارا بودن غرفه‌ای مستقل به معرفی جاذبه های فرهنگی ایران پرداختند.
همزمان با این رویداد در بخشی از سالن، نمایشگاه بین‌المللی کتاب الکترونیک دایر بود که سابقه‌ای 20 ساله دارد.
در نمایشگاه امسال حدود 40 هزار بازدید کننده از این نمایشگاه دیدن کردند با توجه به این که نسبت به سال گذشته یک روز از ایام نمایشگاه کاسته شده بود رقم قابل توجهی است.
نمایشگاه کتاب ژاپن امسال در تاریخ 2 مهر (23 سپتامبر 2016) با حضور سفرای کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه کار خود را آغاز کرد و تا روز 5 مهر در Tokyo Big Sight، محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ژاپن به مدت سه روز برگزار شد.