کد خبر: 261251
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
ارایه انیمیشن‌های جدید کانون در بازار فیلم بوسان کره

برخی از تازه‌ترین فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یازدهمین بازار بین‌المللی فیلم آسیایی بوسان کره‌جنوبی با استقبال بازدیدکنندگان روبه‌رو شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بازار فیلم بوسان صبح روز شنبه  17 مهر 1395 در کنار بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم آسیایی بوسان و در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر (Bexco) افتتاح شد.
بر همین اساس فیلم‌های انیمیشن کوتاه «سایه‌ای که نورشد» به کارگردانی نازنین سبحان سربندی، «من، پنجره و گربه»(فاطمه گودرزی)، «زندگی مورچه‌ها»(مهرداد شیخان)، «ماه من، ماه ما»(محمد ناصری) و «رویاها در یک روز» (صادق جوادی) در این بازار بین‌المللی فیلم برای دست‌اندرکاران عرضه شد.
امسال 57 غرفه از 245 شرکت و نیز 40 کشور مختلف جهان همچون کره جنوبی، تایوان، هنگ کنگ، چین، فرانسه، ایتالیا، مالزی، کامبوجیا، نروژ، سوئیس، ژاپن، مجارستان، لهستان، آلمان، شیلی، ترکیه استرالیا، هند، آمریکا، ایران، سنگاپور، تایلند، آرژانتین، ویتنام، قزاقستان، سوئد، اسپانیا، فیلیپین، کانادا، لتوانی، یونان، اندونزی، آفریقای جنوبی، دانمارک، ماکائو، عراق، بلژیک، فنلاند، صربستان، گرجستان و  برزیل در این بازار بین‌المللی فیلم شرکت داشتند.
در همین حال رییس هیات داوران بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان کره جنوبی، 2016 و نیز «سلیمان سیسه» کارگردان سرشناس مالایایی و داور دو دوره جشنواره کن و یک دوره جشنواره برلین از غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید کردند.
سیسه از زنده‌یاد عباس کیارستمی کارگردان شهیر ایران و جهان تجلیل کرد و پس از حضورش در غرفه کانون پوستر جدیدی از کیارستمی به وی اهدا شد.
همچنین گفت‌و‌گوهایی با چهار خریدار فیلم‌های کودک و نوجوان از کشورهای هنگ کنگ، مالزی، کره جنوبی، چین و ژاپن در اولین روز از این بازار فیلم در غرفه کانون صورت گرفت.
این بازار روز 20 مهرماه 1395 به کار خود پایان می‌دهد.