کد خبر: 262306
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
مذاکره‌های بین‌المللی کانون، سوغات نمایشگاه فرانکفورت

نمایندگان کانون برای فروش و خرید حق نشر کتاب با ۳۰ کارشناس در نمایشگاه فرانکفورت دیدار کردند.

به ‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، ۲۵۰ عنوان کتاب از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شصت و هشتمین دوره نمایشگاه فرانکفورت عرضه شد.
براساس این گزارش، امور بین‌الملل کانون در این نمایشگاه به معرفی کتاب‌های ۵۰ ساله‌ی کانون، رمان‌های نوجوان، کتاب‌های تصویری جدید در سال ۲۰۱۶ و کتاب‌های پنجاه ساله به زبان انگلیسی در سه کاتالوگ جداگانه پرداخت.
بر همین اساس از چندی قبل انتشارات کانون اقدام به چاپ مجدد کتاب‌های قدیمی و باارزش خود کرده بود که همین موضوع مبنای طراحی غرفه و ارایه‌ی کتاب‌ها در نمایشگاه فرانکفورت نیز قرار گرفت. اقلام تبلیغاتی غرفه نیز برگرفته از تصویرگری این کتاب‌ها بود که در محل نمایشگاه به علاقه‌مندان عرضه شد.
رونمایی از نسخه‌ی انگلیسی کتاب‌های «هستی» و «کوتی کوتی» اثر فرهاد حسن‌زاده بخشی دیگری از فعالیت‌های این غرفه بود.
همچنین با هماهنگی سفارت ایران در آلمان برنامه‌ی شاهنامه‌خوانی بر مبنای کتاب «طوطی هند» و نمایش آهنگین دو طفلان مسلم با هنرمندی دو کودک ایرانی نیز در محل غرفه کانون برگزار شد.
در حوزه‌ی فروش حق نشر، نمایندگان کانون با ناشران کشورهای ایتالیا، چین، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، برزیل، آلمان و سوئیس دیدار کردند.
بر این اساس آثاری همچون اسم من، زیبا صدایم کن، ماه بود و روباه، به به، یخی که عاشق خورشید شد، چهارخانه و خاله کشمشی، ماهی سیاه کوچولو، هستی، نقره ماهی، قیچی که دنبال کار می گشت، حکایت مرد و دریا، پهلوان پهلوانان، آهوی گردن دراز، بابا برفی، دو دوست، تو لک لکی یا دارکوب، خانه‌ام کجاست، هی با من دوست می‌شی، این همه تلق و ملق، طوطی هند، پلنگ سیاه و یک جنگل و چند حیوان مورد توجه این کارشناسان قرار گرفت.
قرار است ۹۰ اثر انتخاب شده از کشورهای انگلیس، کانادا، آلمان، سوئیس، برزیل، ژاپن، فرانسه، استرالیا، بلژیک و ایتالیا نیز از سوی کارشناسان کانون تحلیل و بررسی شود تا مقدمات خرید این آثار فراهم آید.
در این نمایشگاه بیش از ۷هزار ناشر از حدود ۱۰۵ کشور جهان شرکت داشتند.