کد خبر: 263086
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
"پدربزرگ" تنها فیلم ایرانی جشنواره‌ی بیلبائو اسپانیا

فیلم « پدربزرگ» به کارگردانی شیوا صادق اسدی تنها فیلم ایرانی راه‌یافته به پنجاه و هشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کوتاه و مستند بیلبائو (زنبی) کشور اسپانیا است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره‌ که از قدیمی‌ترین و معتبرترین رویدادهای سالانه‌ی فیلم‌های کوتاه و مستند در جهان است از 28 آبان آغاز شده و تا 5 آذر 1395 در شهر بیلبائو کشور اسپانیا ادامه دارد.
براساس این خبر، پنجاه و هشتمین دوره‌ی این جشنواره در حالی برگزار می‌شود که 71 فیلم از 33 کشور جهان در بخش رسمی برای دریافت جایزه‌ی طلا و نقره‌ی "میکلدی" در سه گونه‌ی «بلند»، «انیمیشن» و «مستند» و 18 فیلم از تولیدات داخلی کشور اسپانیا در بخش مسابقه با هم به رقابت می‌پردازند.
پیشتر فیلم "پدربزرگ" به‌ عنوان یکی از یازده فیلم‌ راه‌یافته به بخش مسابقه‌ی «جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه آلترناتیو» بود که روز 13 آبان 1395 در شهر تیرگومورس کشور رومانی نیز نمایش داده شد.
در این جشنواره که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در کشور رومانی است به فیلم‌های کوتاه تا 30 دقیقه از سراسر دنیا فرصت شرکت داده می‌شود.
فیلم "پدربزرگ" انیمیشنی نیمه‌مستند درباره‌ی تجربه‌ی مرگ از دید یک کودک است.
در این انیمیشن واقع‌گرایی عکس‌وار (فتورئالیسم) با تفاسیر متحرک‌سازی شده در هم می‌آمیزد و از این طریق عواطف دختر بچه‌ای را به تصویر می‌کشد که به تازگی پدربزرگ خود را از دست داده است ...
این انیمیشن تاکنون حضور در نوزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن سیکاف کره‌جنوبی و هجدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کوتاه  belo-horizonte در کارنامه‌ی خود دارد.
این فیلم کوتاه 10 دقیقه‌ای بدون کلام با تکنیک روتوسکوپی از تولیدات سال 1395 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.