هفته‌ی دوستی ایران و روسیه تداوم داشته باشد

نمایندگان مطبوعات استان ولگوگراد در کشور روسیه در یک کنفرانس خبری خواستار تداوم برنامه‌‌های هفته‌ی دوستی ایران و روسیه شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست خبری رضا موزونی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به نقاط مشترک حماسی و مقاومت استان ولگوگراد در کشور روسیه و استان‌های حماسه‌خیز ایران چون خوزستان و کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ولگوگراد نماد مقاومت و حماسه در جنگ جهانی دوم است و ایران هم حماسه‌های ماندگاری را در هشت سال جنگ تحمیلی به ثبت رسانده است.
وی در این نشست خبری ضمن معرفی کتاب‌خانه‌های ثابت، سیار، پستی و فراگیر به تشریح فعالیت‌های فرهنگی‌،هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز پرداخت و در ادامه، جایگاه تاثیرگذار کانون در پرورش خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان را توضیح داد.
موزونی در جواب پرسش یکی از خبرنگاران که استان ولگوگراد را چگونه می‌بینید، گفت: کشور ایران و روسیه دارای زیست بوم‌های متفاوتی هستند اما لبخند زبان مشترک بین آن‌هاست.
وی در ادامه، نمایش عروسکی «یخی که عاشق خورشید شد» را در مسیر صلح، دوستی و مهربانی معرفی کرد.
معصومه عبداللهی، کارشناس امور بین‌الملل کانون نیز در ادامه به معرفی فعالیت‌های مختلف امور بین‌الملل در خارج از کشور پرداخت و برگزاری جشنوارهای بین‌المللی مانند قصه‌گویی، پویانمایی، مسابقه‌های بین‌المللی نقاشی و معرفی عروسک‌های دارا و سارا و پیوست‌های فرهنگی ایرانی و اسلامی و اجرای هفته‌های دوستی در بیش از چهل کشور را برای حاضران تشریح کرد.
وی هدف از اجرای هفته‌های دوستی را نزدیک شدن فرهنگ کشورها به همدیگر، تحکیم صلح و دوستی میان کودکان و نوجوانان و کسب تجربه‌ی متقابل بین مربیان کانون با فعالان حوزه‌ی کودک در کشورهای مختلف دانست.
به گفته‌ی این کارشناس بین‌الملل کانون، هفته‌های دوستی برای تقویت صلح و مهربانی بین ملت‌هاست و مهربانی زبان دل بچه‌ها است و کانون در این مسیر فعالیت‌های بسیار جدی و عمیقی را انجام می‌دهد.
عبداللهی در پایان اضافه کرد، این برنامه در مسیر سلسله برنامه‌های هفته‌ی دوستی به همت اداره کل امور فرهنگی ایرانیان خارج ازکشور و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است تقویت ارتباط کودکان ایرانى با دیگر ملت‌ها و آشنایی با منطق گفت‌وگو میان فرهنگ‌هاى مختلف بشرى و نیز ارتباط بیشتر و عمیق‌تر با ایرانیان خارج از کشور، از مهم‌ترین اهداف کانون در برگزارى هفته‌هاى دوستى و فرهنگی است.
پخش فیلم معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان انگلیسی و توزیع بروشور معرفی کانون از برنامه‌های پایانی این نشست خبری بود.
هفته‌ی دوستی کودکان ایران و روسیه با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان ولگوگراد روسیه از 29 آذر آغاز شده و تا 4 دی 1395 ادامه دارد.