کد خبر: 267464
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
ایران قطب ادبیات کودک و تصویرگری خاورمیانه است

غلامرضا امامی مترجم نام آشنای کشور ضمن حضور در غرفه‌ی کانون در بولونیا به لزوم انتشار کاتالوگ‌های عربی زبان و معرفی بیش‌تر ادبیات و تصویرگری ایران به کشورهای خاورمیانه تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دومین روز برگزاری پنجاه و چهارمین نمایشگاه  کتاب بولونیا ایتالیا در حالی سپری ‌شد که غلامرضا امامی حضور فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه را در انتقال فرهنگ ایران به جهانیان بسیار پررنگ دانست.
وی با اشاره به این نکته که دریافت دو جایزه بزرگ یک جشنواره از سوی یک کشور نادر است، به جایزه‌ی فرشید مثقالی و مرتضی اسماعیل‌سهی که آثار هر دو، محصولی از کانون بود، پرداخت.
امامی به این نکته پرداخت که محمدعلی بنی اسدی هنرمندی جهانی است که وی نیز از مربیان کانون بوده است، ضمن آن که بسیاری از جوایز جهانی از سوی هنرمندانی کسب شده است که به عنوان عضو یا مربی در کانون حضور داشته‌اند.
وی سخنان خود را با طرح این مسأله ادامه داد که ضروری است کانون کاتالوگ‌های خود را به زبان‌های مختلف منتشر کند: «انتشار کاتالوگ‌هایی به زبان ایتالیایی و عربی ضروری است. چرا که ناشران متعددی در ایتالیا فعالیت می‌کنند. ضمن آن‌که ما به عنوان قطب ادبیات کودک و تصویرگری خاورمیانه محسوب می‌شویم و الگویی برای کشورهای عرب هستیم. بنابراین ضروری است از طریق کتاب کودک به اشاعه‌ی ادبیات و هنر خود به ویژه برای کودکان بپردازیم.
گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی بولونیا از 14 فروردین کار خود را آغاز کرده است و تا 17 فروردین، میزبان نویسندگان، تصویرگران و ناشران حوزه‌ی کودک و نوجوان خواهد بود.