علی بوذری داور نمایشگاه تصویرگری براتیسلاوا شد

علی بوذری به عنوان یکی از داوران نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا انتخاب شد تا پس از 10 سال یک ایرانی در جمع داوران این رویداد بزرگ هنری حضور داشته باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از ایران تاکنون سیروس طاهباز، نورالدین زرین‌کلک، فرشید مثقالی، بهزاد غریب‌پور، مهنوش مشیری و ابوالفضل همتی آهویی از اعضای هیئت داوران در سال‌های گذشته بوده‌اند و این نخستین بار  پس از 10 سال است که یک ایرانی به داوری آثار این رویداد بین‌المللی می‌پردازد.
این نمایشگاه که وزارت فرهنگ، کمیسیون ملی یونسکو در اسلواک و خانه بین‌المللی هنر برای کودکان   Bibiana از برگزارکنندگان و حمایت‌کنندگان آن هستند، هر دو سال یک بار در جکشور اسلواک آثار تصویرگران کتاب‌های ویژه کودکان را به نمایش می‌گذارد.
تشکیل کارگاه آموزشی برای تصویرگران کشورهای در حال توسعه از فعالیتهای جنبی این نمایشگاه است که این کارگاه به عنوان بنیانگذار آن یعنی «البین برونوفسکی» نام‌گذاری شده است . 
در عین حال این رویداد هنری همگام با اهداف یونسکو، کمیته کتاب برای نسل جوان (IBBY) ، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌های مرتبط با هنرهای زیبا امکان رویارویی تصویرگرها و شرایطی را برای ارزیابی آثار و در نتیجه توسعه و پیشرفت این هنر فراهم می‌کند.
بر همین اساس فعالیت‌های BIB از آغاز به جز در مواردی بسیار جزیی تغییر چندانی نکرده است و هیئت داوران بین‌المللی نیز در تمام سال‌ها افرادی متشکل از نمایندگان 12 کشور جهان هستند.  
بر اساس این گزارش علی بوذری، داور ایرانی نمایشگاه، تصویرگر، پژوهشگر و مدرس دانشگاه هنر است.
وی تاکنون در نمایشگاه‌های تصویرگری گروهی و انفرادی بسیاری در ایران، ایتالیا، ژاپن، اسلواکی، آلمان، دانمارک، آمریکا، کره جنوبی، چین و ... شرکت کرده و آثار او در کشورهایی چون چین، فرانسه، لبنان، کره جنوبی و ... منتشر شده است.
وی همچنین نمایشگاه‌گردان نمایشگاه‌هایی از تصویرگران ایرانی در آلمان، دانمارک، ایتالیا، گرجستان و ... بوده است. بوذری در کارگاه تصویرگری براتیسلاوا (2007) نیز شرکت کرده و در سمپوزیوم براتیسلاوا در سال‌های 2013 و 2015 به ایراد سخنرانی پرداخته است.
بوذری هم ا‌کنون عضو هیات مدیره انجمن تصویرگران ایران و سردبیر فصلنامه نقد کتاب هنر نیز هست.