کانون برنده‌ی  10 جایزه‌ی جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 10 بخش ملی دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، تندیس و لوح دریافت کرد.

هیأت داوران این جشنواره، روابط عمومی کانون را در پنج بخش‌ «پوستر»، «سرمقاله»، «خبر»، «مصاحبه» و «انیمیشن و موشن‌گرافیک» شایسته دریافت رتبه اول دانست.  
در عین حال، داوران دوازدهمین دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، در پنج بخش‌ دیگر همچون «فیلم‌های مستند»، «تبلیغات مکتوب (رپرتاژ آگهی)»، «صفحه‌آرایی»، «رسانه‌های اجتماعی» و «تیزر» نیز رتبه‌ی دوم را به روابط عمومی کانون اختصاص دادند.
آثار مکتوب بررسی شده در این ارزیابی ملی، نمونه‌های برگزیده آثار منتشر شده در خبرنامه داخلی کانون است و سایر آثار از تولیدات اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون است.
بر اساس این گزارش، در این جشنواره که از سوی انجمن متخصصان روابط عمومی برگزار می‌شود، برترین‌ها از میان بیش از1800  اثر از 150 سازمان و شرکت در 27 شاخه فعالیتی انتخاب شده‌اند.
در آیین پایانی این جشنواره، رییس انجمن متخصصان روابط عمومی خاطرنشان کرد: گذر نشر و انتشارات در روابط عمومی حکایت از آن دارد که امروزه نشر الکترونیکی از نشر چاپی در بسیاری از عرصه‌های  اطلاع‌رسانی به لحاظ قابلیت‌های آن پیشی گرفته است و این موضوع نیز برنامه‌ریزان برگزاری جشنواره ملی انتشارات را بر آن داشته که در بخش علمی و رقابتی روی‌کرد به سمت طرح مباحث جدید در این حوزه نیز داشته باشند، به نحوی که در چند دوره اخیر جشنواره بخش‌های جدیدی نظیر اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی در حوزه نشر، اینفوگرافیک و شبکه‌های اجتماعی به بخش رقابتی جشنواره اضافه شده است تا بتوان در این شاخه‌های فعالیت، الگوهای جدید حوزه نشر الکترونیک معرفی شود. 
سیدشهاب سیدمحسنی در ادامه همچنین گفت: از سویی دیگر بحث تولید محتوا در فعالیت‌های انتشاراتی نیز از دیگر موضوع‌‌های مهمی است که در برگزاری جشنواره‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته که در قالب برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی و تخصصی در حاشیه جشنواره به ‌آن پرداخته شده است.
بر همین اساس، در بخشی از بیانیه هیأت داوران جشنواره دوازدهم آمده است: بررسی آثار و مستندات حاکی از آن است که گرچه انتشارات الکترونیکی و چاپی روابط عمومی به لحاظ کمی از رشد و تنوع قابل توجهی برخودار شده است، اما همچنان نیاز به برنامه‌ریزی به لحاظ توسعه کیفی تولیدهای انتشاراتی به‌ویژه در حوزه استفاده از شیوه‌های جدید نشر الکترونیک در روابط عمومی‌ها احساس می‌شود.
دوازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی عصر روز شنبه 31 تیر با اهدای جوایز به روابط عمومی‌های برتر به کار خود پایان داد.
این جشنواره با همت انجمن متخصصان روابط عمومی  و با همکاری دانشگاه‌ها، روابط عمومی وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی در دو بخش رقابتی و آموزشی در دو گروه تهرانی و استانی در مرکز همایش‌های خانه هنرمندان ایران برگزار شد.