کد خبر: 271479
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
حضور کانون در بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه کتاب «پکن»

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 100 عنوان کتاب در بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب «پکن» سال 2017 حضور یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب‌های کانون در فضایی 8 متری در معرض دید بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفت.
این کتاب‌ها شامل کتاب‌های تصویری، کتاب‌های رمان، کتاب‌های دوزبانه و کتاب‌های جدیدی از جمله «یک دوست تازه»، «مجموعه من و مامان»، «ده عدد، ده قصه»، «مجموعه اسمت چیست؟»، «گوی و چوگان»، «قلم و تاج»، «از این طرف نگاه کن» و... است.
براساس این خبر، ایران نیز به عنوان «مهمان ویژه‌» این رویداد مهم فرهنگی با شعار «رویای رنگین جاده‌ی ابریشم» در این نمایشگاه حضور دارد.
برهمین اساس، مراسم افتتاحیه‌ی غرفه‌ی ملی ایران در این نمایشگاه با حضور هوشانگ جه، معاون رادیو و تلویزیون چین برگزار شد.
هوشانگ‌جه در این مراسم گفت: چین و ایران دو کشور متمدنی هستند که توسط جاده‌ی ابریشم تبادلات فرهنگی مناسبی بین آن‌ها صورت می‌گیرد.
به گفته‌ی وی حضور ایران به عنوان مهمان ویژه‌ی این رویداد بین‌المللی سکوی مناسبی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی است چرا که کشور چین از ترجمه‌ی آثار ادبی و چاپ دیجیتال کتاب در چین و ایران حمایت می‌کند.
بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی پکن بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب آسیا است که 1 شهریور 1396 با حضور بیش از 2500 ناشر از 89 کشور آغاز به کار کرد و تا 5 شهریور ادامه دارد.
گفتنی است کانون در کنار 12 ناشر و سه آژانس ادبی حضور یافته است تا آثار برگزیده ادبیات و تصویرگری ایران در حوزه‌ی کودک و نوجوان را به نمایش بگذارد.
محور عمده‌ی برنامه‌ها و فعالیت‌های این نمایشگاه در حوزه‌ی نمایش و عرضه کتاب (چاپی و الکترونیکی)، مبادلات حق نشر و ترجمه و برگزاری رویدادهای فرهنگی مرتبط با کتاب و نشر است.