برگزاری اولین همایش بین المللی آموزش زبان انگلیسی در جهان اسلام

نخستین همایش بین المللی آموزش زبان انگلیسی در جهان اسلام با هدف تبادل تجربه، معرفی دستاوردها و گسترش ارتباطات میان فرهنگی بین صاحب نظران، پژوهشگران و اساتید آموزش زبان در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این همایش که به همت کانون زبان ایران طی روزهای دهم تا دوازدهم آذر ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد، اساتید، پژوهشگران و محققان آموزش زبان انگلیسی از ایران و چند کشور دیگر، دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان شرکت‌کننده را با آخرین دستاوردهای علمی، راه‌کارهای آموزشی و متد پژوهشی تدریس این زبان بین‌المللی آشنا کردند.
در بعدازظهر اولین روز این برنامه، دو کارگاه آموزشی توسط اساتیدی از دانشگاه‌های ترکیه و امریکا با موضوعات "موفقیت در آموزش زبان انگلیسی" و "استفاده از نقش آفرینی برای ارزیابی مهارت مکالمه در آموزش زبان انگلیسی ویژه اهداف خاص" برگزار شد.
همچنین در جلسات سخنرانی های علمی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز محققان و پژوهشگران برجسته ایرانی و خارجی، آخرین دستاوردها و راه‌کارهای جدید آموزش زبان انگلیسی را به دانشجویان و علاقمندان آموزش این زبان ارایه کردند.
مهارت های آکادمیک فراگیری زبان خارجی، راه های کسب موفقیت توسط زبان آموزان، استفاده از فرهنگ لغت زبان الکترونیکی به همراه مزایا و معایب آن، امپریالیسم زبانی و بومی سازی آن، استفاده از کامپیوتر در آموزش زبان و بهره مندی از سیستم مالتی مدیا در ارتقا سطح مهارت خواندن دانشجویان، از جمله موضوعاتی بود که در این همایش به آن پرداخته شد.
اساتید و محققان شرکت کننده در اولین همایش بین المللی آموزش زبان انگلیسی در جهان اسلام، علاوه بر ارائه سخنرانی، تعداد 21 پوستر نیز ارایه کردند که مطالب آنان به صورت جنبی در سالن های این همایش به نمایش گذاشته شد.
تربیت مدرس زبان، تهیه و تدوین مطالب آموزشی، آموزش زبان به کودکان و بزرگسالان، "انگلیسی برای اهداف دانشگاهی" و تجزیه و تحلیل کلام و منظورشناسی، از جمله سرفصل‌های این همایش بین المللی به شمار می‌رفت.