مسوولیت کانون‌ زبان ایران در استان‌ها به مدیران کانون پرورش فکری سپرده شد

مسوولیت تمامی مراکز کانون زبان ایران در سراسر کشور به مدیران استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این تغییر ساختار به پیشنهاد علیرضا جلالی رییس کانون زبان ایران و موافقت سید صادق رضایی مدیرعامل کانون صورت گرفته است و بر اساس آن مدیر ارشد کانون زبان در هر استان کشور به سمت معاون کانون پرورش فکری آن استان منصوب می شود.
در این میان تمامی ساختارهای اداری کانون زبان و فعالیت‌های مالی و اداری آن زیر نظر مدیر کانون آن استان انجام خواهد شد.
رییس کانون زبان ایران در این نامه که خطاب به مدیرعامل کانون نوشته شده با اشاره به بررسی‌های انجام شده جهت دست‌یافتن به اهداف ارزشمند توسعه‌ی مدبرانه، کیفیت بخشی محققانه و پشتیبانی مخلصانه، اصلاح اساسی ساختار کانون زبان ایران را به منظور استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در کانون پرورش فکری خواستار شده است.
وی پیشنهاد کرده است که تمامی مدیران کانون در استان‌ها تا زمان تصدی مسوولیت خود در این سمت به عنوان مدیر کانون زبان نیز منصوب شوند و ظرف مدت 20 روز از ابلاغ این نامه معاون خود در کانون زبان را به دفتر مرکزی کانون زبان در تهران معرفی کنند.
مدیر کانون زبان ایران که از یک ماه پیش این مسوولیت را بر عهده گرفته است پس از اعلام این خبر، تغییر ساختار کانون زبان را گام مهمی در راه بالابردن کیفیت آموزشی این موسسه در ارایه خدمات آموزشی به زبان آموزان دانست.
وی تاکید کرد که کارشناسان کانون زبان در تهران و در استان‌ها به صورت دایم بر کیفیت آموزشی مراکز نظارتی جدی اعمال خواهند کرد و این تغییرات هرگز لطمه‌ای به فعالیت‌های آموزشی این مرکز وارد نخواهد کرد.
جلالی یادآور شد که مدیران کانون در حوزه‌ی آموزش زبان دخالتی نخواهند داشت بلکه از این راه تمامی ساختارهای اداری، پرداخت حقوق و دستمزدهای کارکنان و هزینه‌ها از طریق کانون استان صورت خواهد گرفت و به همین منظور از این پس متناسب با تعداد مراکز کانون زبان، درصدی به بودجه‌های جاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌‌ها افزوده خواهد شد.
کانون زبان ایران یکی از بزرگ‌ترین موسسه‌های آموزش زبان‌های خارجی در ایران است که در آن 6 زبان انگلیسی، عربی، فرانسه، اسپانیایی، آلمانی و روسی تدریس می‌شود.
این مرکز وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دارا بودن 200 شعبه در سراسر کشور در هر دوره‌ی سه ماهه‌ی تحصیلی نزدیک به 280 هزار زبان آموز را تحت پوشش آموزش‌های خود قرار می‌دهد.