راه اندازی شعبه در کشورهای همسایه؛ دستور کار جدید کانون زبان ایران

کانون زبان ایران مطالعه برای راه‌اندازی و ایجاد شعبه در کشورهای همسایه را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا جلالی در حاشیه برگزاری همایش مدرسان کانون زبان استان مازندران در ساری  در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که بیش از 200 هزار زبان آموز زیر پوشش آموزشی کانون زبان ایران قرار دارند، اظهار داشت: برای ما بالابردن کیفیت آموزش از افزایش تعداد زبان‌آموزان مهم‌تر است.
افزایش دو برابری مدرسان، برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت مدرسان، تولید محتوای جدید آموزشی و  افزایش نظارت آموزشی از مواردی بود که جلالی در این نشست به آن‌ها اشاره کرد.
وی با تاکید بر جدیت در آموزش مطابق استاندارد‌ها افزود: اگر در بخشی شاهد ریزش زبان آموزان باشیم به صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار گرفته و به ارتقای کیفی روی می‌آوریم.
جلالی کانون زبان مازندران را در شمار سه استان برتر در سراسر کشور دانست و گفت: کانون زبان ایران در مازندران دارای مدرسان با سابقه و خوبی است و این استان در آزمون جذب مدرس نیز موفق بوده است.
دراین همایش رییس کانون زبان ایران به اتفاق معاونان خود دربخش‌های اداری و مالی و آموزش و پژوهش ضمن بیان سیاست‌ها و اهداف این موسسه به سوال‌ها و پرسش‌های مدرسان حاضر در جلسه پاسخ داد.
در این همایش مدیر کانون پرورش فکری مازندران نیز از افزایش رشد و کیفی سازی فعالیت‌های آموزشی در کانون زبان استان خبر داد.
قاسم عزیز زاده گرجی گفت که پس از ادغام کانون زبان در کانون پرورش فکری، بیشترین ورود کانون مازندران در بخش حمایتی مالی و اداری بوده است و  البته شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص نیز بوده‌ایم.
وی با تاکید بر تقویت بخش مالی و اعتباری مراکز آموزشی کانون زبان افزود: با اهتمام ویژه مدیرعامل کانون و همچنین رییس کانون زبان ایران در این خصوص می‌توان شاهد ایجاد بستر مناسب برای رشد و کیفی سازی سطح آموزشی بود.
وی ایجاد فضای مناسب برای انجام ماموریت آموزشی را مهمترین دغدغه این کانون در وظایف پیش رو عنوان کرد.
به گفته ی عزیززاده گرجی 13 مرکز دولتی و 11 مرکز مشارکتی با حضور 189 مدرس مشغول ارایه خدمت به زبان آموزان هستند به نحوی که بر اساس آمار ترم گذشته تعداد آن‌ها بیش از 30 هزار نفر در سطح استان مازندران است.
گفتنی است در این مراسم از محمد حسن دولت‌شاهی استاد پیش کسوت کانون زبان مازندران به پاس زحمات و تلاش های ارزشمندش با حضور رییس کانون زبان ایران ، مدیر کانون پرورش فکری مازندران تجلیل و قدردانی شد.