سال آینده، سال توسعه فن‌آوری و خدمات الکترونیک در کانون زبان ایران

رییس کانون زبان ایران گفت که با تهیه‌ی بهترین و کامل‌ترین سخت افزارهای موجود، سال آینده سال توسعه فن‌آوری و به خدمت گرفتن فن‌آوری اطلاعات و خدمات الکترونیک در کانون زبان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا جلالی در گفت‌و‌گویی با سایت کانون زبان در این باره از تکمیل نرم افزار ثبت‌نام و تأمین سخت افزارهای لازم برای توسعه فن‌آوری اطلاعات خبر داد و گفت: برنامه جدید ثبت‌نام تکمیل شده و در حال حاضر در چند استان در حال اجرا است  امیدواریم تا پایان سال 92 در تمامی کشور اجرایی شود.
به گفته‌ی وی گروه فن‌آوری اطلاعات کانون زبان در حوزه معاونت مالی مأمور تهیه‌ی این سخت‌افزارها شده‌اند.
جلالی در ادامه اصلاح ساختار فعلی این موسسه را با توجه به حضور کارشناسان متخصص آموزشی و پژوهشی و تولید محتوای جدید، به تزریق خون تازه به رگ‌های کانون زبان تشبیه کرد.
کانون زبان ایران موسسه‌ای آموزشی وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با دارا بودن بیش از 200 مرکز آموزشی در سراسر کشور، کار آموزش زبان‌های خارجی به علاقه‌مندان را بر عهده دارد.
رییس کانون زبان در این گفت‌و‌گو همچنین افزود: در بخش توسعه مدبرانه با بررسی‌های به عمل آمده فعالیت‌هایی صورت گرفت  از جمله آن می‌توان به این اشاره کرد که از این پس توسعه فقط در استان‌هایی که فضای خالی و مناسب و مدرس کافی در اختیار دارند صورت می‌گیرد و به مراکز جدیدی که بخواهند مدرس خود را با جابجایی روزانه مدرس بین دو شهر تامین کنند حتی الامکان مجوز داده نشود. البته باید اشاره کرد که بسیاری از استان‌ها با رعایت همین استانداردهای بیان شده موفق به توسعه تعداد مراکز خود شدند.
 وی خاطر نشان کرد: در زمینه کیفیت بخشی محققانه اگر بخواهیم به فعالیت‌های انجام شده در این بخش اشاره کنیم واگذاری مدیریت استانی کانون زبان به مدیران کانون پرورش فکری کشور و انتصاب معاونان کانون زبان در استان‌ها به جز چند مورد انگشت شمار، تقریبا درهمه استان‌ها معاونان کانون زبان معرفی شده‌اند و تمرکز مدیران استانی بر مجموعه کانون زبان در بسیاری از موارد برای کیفیت بخشی شرایط کانون زبان موثر بوده است.
جلالی در ادامه یادآور شد: بسیاری از مراکز آموزشی کانون زبان در کشور بدون کارمند و یا با حداقل نیروی اداری (یک نفر) در حال اداره بود که با عنایت مدیرعامل کانون و پیگیری مدیران استانی کانون و همراهی همکاران ستادی، مجوز جذب نزدیک به صد درصد نیروهای لازم برای مراکز صادر شد.
رییس کانون زبان در زمینه جذب مدرس به منظور کاهش فشار کاری مدرسان و پوشش دادن مراکز تاسیس شده یادآور شد که نیاز به مدرس در بسیاری از استان‌ها همچنان وجود دارد و بر همین اساس آزمون جذب مدرس کانون زبان برای ترم بهار 92 در حال برگزاری است.
وی همچنین در بخش فعالیت‌های فرهنگی کانون زبان ایران یادآور شد: با مصوبه هیئت مدیره کانون پرورش فکری برای اولین بار کانون زبان ایران برای انجام فعالیت‌های فرهنگی با ارایه طرح‌های مناسب قادر به صرف اعتبار لازم خواهد بود