کد خبر: 228815
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
ورود کودکان به جهان بدون مرز با فراگیری زبان‌های خارجی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع مدرسان و کارکنان کانون زبان ایران گفت که معلمان و مدرسان زبان با معرفی فرهنگ ملل به کودکان آن‌ها را برای ورود به جهان بدون مرز فردا آماده می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین­الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در جشنی که به مناسبت هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام معلم در کانون تهران برپا شده بود از مدرسان زبان کانون به عنوان معلمانی فرهیخته یاد کرد که روز به روز باعث افزایش اعتبار و جایگاه کانون زبان در جامعه می­شوند و در عین حال کودکان و مخاطبان خود را برای شناخت هرچه بهتر فرهنگ ملل کمک می‌کنند.
وی دانایی، علم و آگاهی را مهم­ترین عنصر برای سعادت و پیشرفت انسان و وجه تمایز بین انسان و سایر موجودات برشمرد و خاطر نشان کرد: اسلام کرامت انسان را در دانایی او می‌داند و حتی ماموریت اصلی پیامبران نیز از جانب خداوند آگاهی‌بخشی تعیین شده بود.
مدیرعامل کانون در ادامه با بیان این‌که روزگار ما را عصر عقلانیت، ارتباطات و حاکمیت رسانه‌ها خوانده‌اند، تصریح کرد: در جهان امروز مرزهای دانایی برداشته شده و مساله این نیست که علم را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم آن‌ها به وفور به منابع علمی دسترسی دارند بلکه با توجه به جریان تبادل فرهنگی باید تلاش کنیم بچه‌ها را در انتخاب فرهنگ مناسب یاری دهیم.
حاجیان‌زاده توضیح داد که جریان تبادل فرهنگی، فرهنگ اصیل کشورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و کودکان و نوجوانان برای یک انتخاب درست در این مسیر نیاز به رهبر و آگاهی‌دهنده دارند و این آگاهی نیز تنها با انتقال علم حاصل نمی‌شود بلکه باید معلمان ما مخاطبان را آگاه کنند و به آن‌ها قدرت انتخاب بدهند.
وی در ادامه حوزه‌ی آموزش زبان را در این آگاهی بخشی، بسیار حساس و با اهمیت دانست و یادآور شد که زبان یکی از مولفه‌های اصلی معرفی فرهنگ‌هاست و باید در این جریان مراقب باشیم که به فرهنگ اصیل آسیبی وارد نشود.
مدیرعامل کانون ادامه داد: توان حرفه‌ای و دانش مدرسان زبان اگر با نقش هدایت‌گری همراه شود مدرسان ما به معلمانی موفق تبدیل خواهند شد که می‌توانند از فرهنگ و سبک زندگی ایرانی مراقبت کنند.
بر اساس این گزارش همچنین دکتر محمد رضا هاشمی رییس کانون زبان ایران و دکتر محمد علی شامانی نیز در این مراسم سخنرانی کردند.
 
معلمان به جامعه حیات میبخشند
رییس کانون زبان ایران مدرسان زبان کانون را نیروهایی توانمند و تاثیرگذار با توانایی علمی و تخصصی بالا دانست که این تخصص را با بستر حرفه‌ای کانون زبان پیوند زده‌اند.
هاشمی با تبریک روز معلم به مدرسان زبان مراکز کانون زبان تهران گفت که نقش اصلی معلم، تعیین‌کننده‌ی عناصر کلیدی مانند دانش، معرفت، بالندگی و سعادت در هر جامعه‌ای است و معلمان عناصر اصلی این حیات بخشی‌ اند.
وی در پایان خطاب به مدرسان کانون زبان تهران گفت که به آن‌ها افتخار می‌کند چرا که آنان لحظه‌های ناب تدریس را تجربه می‌کنند و از برکت‌های این حرفه برخوردارند.
 
برای فردای سرزمین ما؛ معلمی پرشکوه باشید
مشاور عالی مدیرعامل نیز با این جمله که معلمی همیشه مبارک است سخنان خود را آغاز کرد و به حاضران در این مراسم گفت به دنبال پیدا کردن واژه‌ها و جمله‌ها برای توصیف کار معلمی نگردید بلکه اگر می‌خواهید فردای سرزمین ما بلند آوازه باشد معلمی پرشکوه باشید. هیچ کشوری در دنیا و هیچ سرزمین و گوهری فراتر از اندیشه‌های ناب شما نیست.
شامانی با بیان این که اگر تمامی ثروت‌های جهان از آن شما باشد و شما به آن داشته‌هایتان فخر بفروشید که طلا و نفت و زرادخانه‌ی هسته‌ای دارید در نهایت باید بپذیرید که دنیا عوض شده است. شما وقتی در جامعه می‌توانید به خود ببالید که بیشتر از دیگران، انسان‌های فرهیخته و بزرگی داشته باشید و فردا در صورتی می‌تواند به شما تعلق داشته باشد که آینده را درست رقم بزنید و به کودکان خوب آموزش بدهید.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: در سال‌های گذشته شعار «دانایی منشاء قدرت است» مطرح شد و امروز می‌فهمیم کسانی می‌توانند در جغرافیای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان در صدر بایستند که بر دانایی تکیه کرده باشند و تکیه‌گاه دانایی، بی‌تردید معلم است. شما مدرسان زبان کمک می‌کنید انسان‌ها کنار هم قرار بگیرند و با زیستن در کنار هم و گفت‌وگو با هم، جهان زیباتر خواهد شد.
شامانی در پایان با بیان این که آموزش زبان به گسترش و پیشرفت زبان علم کمک می‌کند یادآور شد که هدیه‌ی شما به زبان آموزان، تنها این نیست بلکه شما به کودکان، نسبت آنان با زمین و آسمان و عاشقانه زیستن را یاد می‌دهید.
این جشن که روز 15 اردیبهشت 1393 در تهران و در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد با برنامه‌های متنوعی مانند اجرای دو کنسرت موسیقی توسط گروه دو نوازی دف و کمانچه علی هادیان و فرهاد لطفی و کنسرت بهنام صفوی و برنامه‌ی تقلید صدا همراه بود.