توسعه‌ی کمی مراکز کانون زبان، منطقی و متعادل

سید محمدرضا هاشمی افزایش و توسعه‌ی کمی کانون زبان ایران را در چهارچوبی منطقی و متعادل از جمله محورهای اصلی رویکرد این مرکز آموزشی در سال جدید اعلام کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رییس کانون زبان ایران در دیدار سال جدید با کارکنان دفتر مرکزی با بیان این مطلب افزود کیفیت‌بخشی و مشتری‌مداری نیز مولفه‌هایی بود که در سال گذشته به آن پرداخته شد و با کمک فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه توانستیم تغییرات لازم را ایجاد کنیم.
وی افزود در سال جدید نیز تلاش خواهیم کرد کیفیت بخشی را در قالب برنامه‌های نظام‌مند در تمامی ابعاد به کار بگیریم.
دکتر هاشمی در ادامه به تبیین برنامه‌ها و محورهای فعالیت کانون زبان در سال 1394 با رویکرد کیفیت‌بخشی و مشتری‌مداری پرداخت و مسوولیت طراحی و اجرای آن را به هر یک از معاونت‌ها واگذار کرد تا با همکاری سایر بخش‌ها اجرایی شود.
وی هم‌چنین ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان بخش‌های مختلف کانون زبان ایران در سال گذشته یادآور شد بازتعریف و به‌روزرسانی ساختارکانون زبان، تشکیل مدیریت‌های استانی، به‌کارگیری رسانه‌ها و فن‌آوری‌های نوین با هدف آموزش بهتر و پژوهش‌های کاربردی انجام شده را از جمله کارهای صورت گرفته در سال پیش است.
هاشمی افزود: طراحی آموزش‌های نوین، ایجاد کمیته‌ها و شوراهای تخصصی، به روزرسانی ضوابط و مقررات آموزشی، اجرایی و پژوهشی و تدوین راهنمای جامع مقررات، راه‌اندازی سامانه مدرسان و کارشناسان، تشکیل هسته‌های آموزشی و پژوهشی و افزایش سطح نظارت بر مراکز آموزشی به منظور کیفیت‌بخشی به آموزش زبان نیز از دیگر برنامه‌های این مجموعه در سال گذشته بود.
وی در ادامه پیوند فعالیت‌های آموزشگاهی کانون زبان با دانشگاه‌ها، راه‌اندازی دوره‌های تک پودمان تربیت مدرس با نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی و امضای تفاهم‌نامه با دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه تهران، سازمان «سمت» و انجمن زبان و ادبیات ایران را بخشی از فعالیت‌های کلان انجام شده در کانون زبان ایران در سال گذشته دانست.
رییس کانون زبان ایران همچنین حرکت برنامه محور، مثبت اندیشی، واقع گرایانه، تحلیل و ارزیابی فعالیت‌ها و عملکردها، تقویت روحیه کارگروهی و تعامل سازمانی، جدیت و وقت گذاری در انجام فعالیت‌ها، پی‌گیری، پای‌بندی به اصول اخلاق حرفه‌ای و رعایت احترام سازمانی را از جمله نکات اصلی و کلیدی عنوان و اظهار امیدواری کرد این اصول مهم با دقت و اهتمام مورد توجه همه‌ی کارکنان قرار گیرد.
وی کارکنان شاغل در دفتر مرکزی کانون زبان را به عنوان مولفه‌های هدایت‌گر سیستم آموزشی و اجرایی کانون زبان در ستاد و همچنین به عنوان مدل و الگوهایی برای کلیه همکاران دانست که لازم است حرکت برنامه‌محور را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند.
هاشمی ادامه داد: باید تلاش کنیم با انسجام درونی و نگاه مثبت و واقع‌گرایانه به سمت هم‌افزایی ایده‌ها حرکت کنیم و با ایجاد فرصت‌های جدید شرایط را تغییر دهیم.
تحلیل و ارزیابی فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف از دیگر نکاتی بود که رییس کانون زبان ایران بر آن تاکید کرد و افزود: نباید منتظر بمانیم تا از سوی مسوولان مورد ارزیابی قرار بگیریم و به ما بازخورد بدهند، بلکه باید بتوانیم در فعالیت‌ها خود ارزیابی را مبنای حرکت رو به جلو قرار دهیم.
هاشمی تقویت روحیه کار گروهی و تعامل سازمانی را یکی از مهمترین نکاتی دانست که لازم است در اداره‌ی مرکزی به آن توجه شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به نامگذاری سال 94 توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال"دولت و ملت، همدلی و همزبانی"، ابراز امیدواری کرد در کانون زبان ایران نیز به عنوان یک سازمان دولتی که پیوند و ارتباط مستقیم با مردم دارد هم‌دلی و هم‌زبانی بیش از پیش ایجاد شود تا بتوانیم خدمات بهتری به مخاطبان ارایه کنیم.
رییس کانون زبان ایران در پایان، سال 94 را سالی مهم برای کانون زبان دانست و ابراز امیدواری کرد در سال جدید شاهد نتایج فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته و شکوفایی برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدتی که در سال 93 آغاز شده باشیم.