سرمایه‌های اصلی کانون زبان ایران نیازمند مراقبت است

سابقه درخشان وخوشنامی کانون زبان ایران در میان مردم، که نشأت گرفته از عملکرد خوب و ثبات در شیوه‌های آموزشی و محتوایی آن است موجب اعتماد افکار عمومی شده و این از سرمایه‌های اصلی کانون زبان ایران است که به حفاظت و مراقبت ویژه‌ای نیاز دارد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بخشی از سخنان علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در گردهم‌آیی مدیران استانی کانون زبان ایران در تهران بود، که بر آن تاکید کرد.
حاجیان‌زاده گفت: امروز شیوه‌ی‌آموزشی و محتوای کتاب‌ها و منابع بومی شده‌ی متناسب با سبک ایرانی- اسلامی، کانون زبان ایران را صاحب سبک کرده و این مهم نیز از سرمایه‌های ارزش‌مندی است که باید بسیار مراقب آن باشیم.
وی گستردگی بیش از 245 مرکز آموزش کانون زبان ایران در سراسر کشور، تنوع آموزشی هفت زبان‌ خارجی و بهره‌مندی از مدرسان آموزش دیده‌ و متخصص را از دیگر ویژگی‌هایی دانست که به این مجموعه آموزشی هویت بخشیده است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد رویکرد فرهنگی و سلامت محیط آموزشی کانون زبان ایران موجب اعتماد خانواده‌ها شده است که نیازمند حفاظت و تقویت است.
وی هم‌چنین یادآور شد علاوه بر مراقبت از این سرمایه‌های موجود و توجه به هویت اصیل کانون، باید وارد عرصه‌های تازه‌تری در بخش‌های مختلف از قبیل شیوه‌های تدریس، تجهیزات کمک‌آموزشی، فن‌آوری‌های نو و... شویم و به‌روزتر باشیم.
حاجیان‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تنوع آموزش زبان‌های خارجی باید تلاش کنیم در این حوزه به گونه‌ای عمل کنیم که به عنوان الگویی برای سایر موسسات آموزش زبان نقش راهبردی داشته باشیم.
وی ارتقای کیفیت فضای فیزیکی مراکز از لحاظ زیبا سازی، ایمن سازی و فراهم‌کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز مراکز آموزشی را از دیگر نکاتی عنوان کرد که بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل هم‌چنین توجه به کیفیت فرهنگی به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تکریم ارباب‌رجوع به عنوان یکی از مصادیق توجه به کیفیت فرهنگی  را بسیار با اهمیت دانست و افزود: باید تلاش کنیم در اخلاق و رفتار با مراجعین، پوشش و ظاهر کارکنان، ارتباط‌های میان زبان‌آموزان و مدرسان و... متناسب با ضوابط و قوانین مراکز آموزشی و فرهنگ اصیل ایرانی عمل کنیم.
وی توسعه متوازن مراکز آموزشی کانون زبان ایران در سطح کشور را از دیگر نکات حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: گسترش این مراکز باید مطابق با نیاز مخاطبان و توجه به استاندارهای کیفی و هویت اصیل این مجموعه صورت گیرد.
مدیرعامل در پایان اظهار امیدواری کرد با همدلی و هم‌افزایی مدیران استانی کانون زبان ایران و مدیران‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های مختلف روزبه‌روز شاهد رشد و تقویت این مجموعه در ارایه خدمات آموزشی زبان‌های خارجی به مخاطبان باشیم.
دراین نشست که صبح روز 11 اردیبهشت 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار شد در ادامه مدیران استانی کانون زبان ایران به بیان نقطه‌نظرها، پیشنهادها و پرسش‌های خود پرداختند و مدیرعامل کانون به آن‌ها پاسخ گفت.