ارتقای دوره‌های آموزشی کانون براساس استانداردهای بین‌المللی

مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: برنامه‌ریزی‌های بخش آموزش این اداره‌کل در سال 96 با بهره‌گیری از استانداردهای بین‌المللی طراحی می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اصغر باقرزاده مدیرکل آموزش و پژوهش کانون با بیان این مطلب گفت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش آموزش به گونه‌ای است که در سال 96 فعالیت‌های آموزشی همچمون پودمان‌ها، دوره‌ها، کارگاه‌ها، نشست‌های علمی و تخصصی ارتقای کمی و کیفی یافته است و فرآیندهای آموزشی مطابق با استانداردهای بین‌المللی ایزو 10015 اجرا خواهد شد.
استانداردهای بین‌المللی ایزو 10015 از چهار مرحله نیازسنجی آموزشی، برنامه‌ریزی، اجرا و اثربخشی آموزشی تشکیل می‌شود.
 باقرزاده در ادامه با اشاره به این‌که تا پایان نیمه اول سال 96 پرونده‌ی آموزشی تمامی کارکنان تکمیل و از طریق وب‌سایت کانون در دسترس افراد قرار می‌گیرد افزود: تلاش شده با استفاده از فن‌آوری‌های جدید آموزشی و بهره‌گیری از سامانه‌ی مدیریت یکپارچه آموزش، ضمن بهبود کیفیت آموزش‌ها در زمان و هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی قابل توجهی صورت گیرد.
باقرزاده طراحی و تولید محتوای الکترونیکی، بازنگری پودمان مربیان ادبی، اعتبار سنجی کتاب‌ها و فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری، تبیین و تدوین استانداردهای اجرای دوره‌های آموزشی، برگزاری شوراهای تخصصی برای دوره‌های آموزشی مشاغل اختصاصی و کاربست طرح‌های پژوهشی (بازنگری دوره‌‌های آموزش مربیان فرهنگی) را از مهم‌ترین فعالیت‌های بخش آموزش عنوان کرد.
وی با بیان این‌که اداره‌کل آموزش و پژوهش براساس چشم‌انداز 10 ساله و منطبق با برنامه پنج ساله اول اهدافی را برای سال 96 طراحی کرده است، یادآور شد: امسال 2هزار و 738 ساعت آموزشی در قالب 147 دوره و پودمان برای استان‌ها، 1هزار و 867 ساعت در 74 دوره متمرکز و 22 کارگاه آموزشی متمرکز و منطقه‌ای نیز در قالب 435 ساعت آموزشی برای سال 96 پیش‌بینی و طراحی شده است.
مدیرکل آموزش و پژوهش کانون اجرای طرح‌های پژوهشی مرتبط با نیازهای اساسی و راهبردی کانون، برنامه‌ریزی برای سیاست‌های آموزشی و پژوهشی، تقویت مشارکت درون و برون سازمانی در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی، تقویت آگاهی‌های علمی، تخصصی و حرفه‌ای کارکنان و ارتقای فعالیت آموزشی کانون به استاندارد ایزو 10015 را از مهم‌ترین اهداف برنامه‌ریزی آموزشی کانون دانست.
باقرزاده هم‌چنین خاطرنشان کرد در بخش پژوهش این اداره‌کل نیز با اجرای فعالیت‌های راهبردی به دنبال استقرار و توسعه این بخش هستیم که یکی از مهم‌ترین رویکردهای این بخش به کارگیری پژوهش‌های صورت گرفته برای ارتقای فعالیت‌های سایر بخش‌های کانون است.‌