خدایا کمک کن کسی با بچه‌ها نامهربان نباشد

دو عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیانیه‌‌ی‌ کودکان ایرانی را در مراسم روز جهانی کودک و در قالب نیایشی با خدا به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی قرائت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون، در این آیین که روز پانزدهم مهر با حضور رییس هیات مدیره و مدیر عامل و مسوولان کانون ، مسوول اجرایی یونیسف ایران و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و بیش از 600 کودک ونوجوان عضو مراکز کانون در مرکز آفرینش‌های کانون تهران برگزار شد این دو کودک به خدای مهربان خود گفتند که می‌دانیم چه‌قدر ما را دوست داری و با عشق نگاهمان می‌کنی و نام تک تک ما را می‌دانی، مراقبمان هستی و به حرف‌های‌مان گوش می‌دهی.
آن‌ها در ادامه به سپاسگزاری از خدایی پرداختند که نعمت‌هایی مانند "ذهنی برای خوب فکر کردن، قلبی برای دوست داشتن دیگران، دانشی برای شناخت بهتر خدا و کسانی که بچه‌ها را دوست دارند و مراقبشان هستند"، به آن‌ها بخشیده است و درخواست‌های خود را با زبانی کودکانه با پروردگار خویش در میان گذاشتند.
کسی با بچه‌ها نامهربانی نکند،هیچ کودکی دور از کشور و خانواده‌اش نباشد، هیچ کودکی مجبور نشود کار کند، کودکی در دنیا گرسنه نباشد تا بتواند چیزهای بهتری یاد بگیرد و کودکان معلول راحت‌تر زندگی کنند از جمله‌ خواسته‌های کودکان ایرانی از پروردگار مهربانشان است.
در بخش دیگری از این بیانیه که بر روی پارچه‌ای نوشته شده و بر سر در مرکز آفرینش‌های کانون نیزنصب شده، آمده است:
خدایا به بچه‌های فقیر و بچه‌هایی که نمی‌توانند درس بخوانند کمک کن، بچه‌های غمگین را شاد کن و کمک کن خواب راحتی داشته باشند. خدایا کمک کن تا بچه‌هایی که دوست، خانواده‌ یا همراهی ندارند تنها نباشند و کسی در کنارشان باشد. خدایا ما بچه‌ها را از همه‌ی بدی‌ها، سختی‌ها و اشتباه‌ها دور نگه دار، ما می‌خواهیم خوبی‌ها، دوستی‌ها و مهربانی‌ها را ببینیم.
این بیانیه که در قالب تومار هم به امضای شرکت کنندگان در جشنواره‌ی روز جهانی کودک و یک هفته با کانون می‌رسد با این جمله‌ها به پایان رسیده است: وقتی روز به پایان می‌رسد و خورشید می‌رود، همه‌‌ی ما با خیال راحت می‌خوابیم چون تو مراقب ما هستی و تمام شب چشم از ما بر نمی‌داری.
بر اساس این گزارش در آیین روز جهانی کودک تعدادی از اعضای دو مرکز 24 و 40 کانون به اجرای سرود‌ با لباس‌های محلی پرداختند و جوایز تعدادی از کودکان و نوجوانان برگزیده‌ی مسابقه‌های بین المللی هنری به آن‌ها اهدا شد.
قصه‌گویی و پخش فیلم و سخنرانی سید صادق رضایی رییس هیات مدیره و مدیر عامل کانون از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که صبح روز 15 مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون برگزار شد.
برنامه‌های روز جهانی کودک بعد از ظهر روز 16 مهر نیز در این مرکز ادامه داشت و پس از آن شانزدهمین جشنواره یک هفته با کانون تا روز 22 مهر در همین مرکز پذیرای بازدید کنندگان است.

متن کامل بیانیه‌ی روز جهانی کودک 1389 :

با یاد خدا

سلام خدای مهربانم!
ما کودکان می‌دانیم که تو چقدر ما را دوست داری، با عشق نگاهمان می‌کنی و نام تک تک ما را می‌دانی، مراقبمان هستی و به حرف‌های مان گوش می‌دهی.
خدایا به خاطر چیزهایی که به ما دادی سپاسگزاریم
به خاطر ذهنی که بتوانیم خوب فکر کنیم
به خاطر قلبی که بتوانیم دیگران را دوست داشته باشیم
به خاطر دانشی که کمک می‌کند تو را بهتر بشناسیم
به خاطر همه‌ی آنهایی که دوست مان دارند و مراقب مان هستند.
خدایا کمک کن تا کسی با بچه‌ها نامهربانی نکند.
خدایا کمک کن تا هیچ کودکی دور از کشور و خانواده‌اش نباشد.
خدایا کمک کن تا هیچ کودکی مجبور نشود کار کند.
خدایا کمک کن تا کودکی در دنیا گرسنه نباشد تا بتواند چیزهای بهتری یاد بگیرد.
کمک کن تا کودکان معلول راحت‌تر زندگی کننند.
خدایا به بچه‌های فقیر کمک کن، به بچه‌هایی که نمی‌توانند درس بخوانند کمک کن، بچه‌های غمگین را شاد کن و کمک کن خواب راحتی داشته باشند.
خدایا کمک کن تا بچه‌هایی که دوستی، خانواده‌ای و یا همراهی ندارند، تنها نباشند و کسی در کنارشان باشد.
خدایا ما بچه‌ها را از همه‌ی بدی‌ها، سختی‌ها و اشتباه‌ها دور نگاه‌ دار، ما می‌خواهیم خوبی‌ها، دوستی‌ها و مهربانی‌ها را ببینیم
وقتی روز به پایان می‌رسد و خورشید می‌رود، همه‌ی ما با خیال راحت می‌خوابیم چون تو مراقب ما هستی و تمام شب چشم از ما بر نمی‌داری.