پرواز کتاب‌های کودک تا مرز یک میلیون نسخه در هر عنوان

مدیر‌عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آرزو کرد روزی فرابرسد که شمارگان هر عنوان از کتاب‌های کودک ونوجوان از مرز یک میلیون نسخه فراتر برود.

به گزارش روابط عمومی کانون، سید صادق رضایی که در نشست رسانه‌ای تشریح برنامه‌های چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان سخن می‌گفت: سیاست اصلی کانون را ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های کتاب، علاوه بر این مهم، باعث کمک به خانواده‌ها در انتخاب کتاب‌های مناسب برای فرزندان‌شان می شود.
رییس هیات مدیره کانون با اشاره به این که متوسط شمارگان هر کتاب در کانون حداکثر 10 هزار نسخه است در حالی که تعداد مخاطبان این گروه سنی بیش از 12 میلیون نفر است به بیان این آرزو پرداخت که روزی شمارگان یک عنوان کتاب از سقف یک میلیون نسخه بالاتر برود.
وی یادآور شد وقتی چنین استعداد و ظرفیتی در کشور برای توسعه نشر کتاب وجود دارد چنین آرزویی دور از دسترس نیست.
رضایی افزود: جشنواره کتاب کودک ونوجوان به دنبال معرفی و تشویق نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب کودک و نوجوان و معرفی آثار شاخص آن‌ها به خانواده‌هاست در عین حال اهدای جایزه به پدید آورندگان آثار برگزیده و خریداری کتاب‌های برگزیده برای مراکز و فروشگاه‌های کانون به اقتصاد نشر در مجموع کمک خواهد کرد.
مدیر عامل کانون توجه به مخاطب را مهمترین راهبرد کانون خواند و گفت: در هیچ برنامه و جشنواره‌ای در کانون این مساله را فراموش نمی‌کنیم و به دنبال تولید آثار و برنامه‌های فاخر، علمی و ماندگار در این عرصه به دست کسانی هستیم که برای کودکان کار می‌کنند و با آنان حشر و نشر دارند.
به گفته سید صادق رضایی سیاست‌های جدید کانون برای انتشار رمان برای نوجوانان باعث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانواده‌ها می شود وتوسعه ادبیات کودک و نوجوان اولویت اصلی ما در برنامه‌ریزی‌های کانون است چرا که وقتی اثر ادبی فاخر تولید شود به دنبال آن امکان ساخت و تولید آثار سینمایی و نمایشی نیز از این راه فراهم خواهد شد.
وی در این نشست که صبح روز 10 آبان برگزار شد بار دیگر از سازمان‌های فرهنگی، هنری به ویژه شهرداری تهران خواست برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری بیشتر تلاش کنند و با یکدیگر به همکاری بپردازند.
مدیر عامل کانون همچنین از تصمیم جدید کانون برای تولید فیلم‌نامه بر اساس کتاب‌های منتشر شده در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: قرار است گروهی از نویسندگان مامور بررسی کتاب‌های منتشر شده در حوزه کودک و نوجوان شوند تا تعدادی از این آثار که قابلیت تبدیل به فیلم‌نامه را دارند انتخاب و در اختیار فیلم نامه نویسان قرار بگیرد.
رضایی یادآور شد که این فیلم‌نامه‌ها در مرحله بعد توسط کانون در چرخه‌ی ساخت و تولید قرار خواهد گرفت.
چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان روزهای 30 آبان تا 6 آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.