نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان به مسابقه گذاشته شد

عکاسی و نقاشی از نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان در قالب جشنواره‌ای برای کودکان و نوجوانان به مسابقه گذاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اولین جشنواره نام‌ها و نشانه‌های رضوی در قالب برنامه‌های نهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) طی روزهای 3 تا 5 مهر امسال به میزبانی کانون استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می‌شود.
دبیرخانه این جشنواره با انتشار فراخوانی از کودکان و نوجوانان 9 تا 17 ساله و مربیان و کارکنان کانون دعوت کرده است تا به خلق آثاری در رشته‌های نقاشی و عکاسی دست بزنند که به نام یا نشانه‌‌هایی از زندگی یا آثارمتبرک بر جای مانده از هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) در ایران یا سایر کشورهای مزین شده باشد.اماکن متبرکه، وقایع تاریخی، کرامت‌ها و موقوفات می‌تواند از جمله‌ی این نام‌ها و نشانه‌ها باشد.
اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و شناخت آثار و برکات نام و نشان آن حضرت، گرامی‌داشت پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری به منظور فرهنگ سازی رضوی، شناخت و جمع آوری نام ها و نشانه های رضوی، ایجاد الفت و آشنایی کودکان و نوجوانان با پیشینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با امام رضا(ع) همچنین آشنایی با رخدادهای مهم مذهبی و اماکن، آثار و برکات امام رضا(ع) از جمله اهداف این جشنواره بر شمرده شده است.بر اساس فراخوان این جشنواره آثار نقاشی با تکنیک آزاد و اجرای انفرادی  باید در اندازه‌ی 25 در 35 سانتی‌متر همراه با فرم تکمیل شده شناسنامه اثر تا روز 30 مرداد به دبیرخانه جشنواره در ارومیه ارسال شود.
همین تاریخ به عنوان مهلت ارسال آثار عکاسی نیز تعیین شده است آثاری که باید به صورت چاپ شده در اندازه‌ی 20 در 50 سانتی متری همراه با لوح فشرده فایل عکس‌ها، در فرمت‌های  Tife یا Jpg   و وضوح تصویری 300 dpi و  فرم تکمیل شده شناسنامه اثر در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار بگیرد.
هر شرکت کننده می‌تواند 5 عنوان از عکس‌های خود ـ حتی عکس‌های گرفته شده با موبایل – را بدون محدودیت تاریخ عکاسی در این رقابت هنری شرکت دهد.
هم زمان با برگزاری اولین جشنواره نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ارومیه در بخش‌های کودکان و نوجوانان و بزرگسالان جوایزی نقدی به 4 نفر در هر بخش به عنوان کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس اهدا می‌شود.علاقه‌مندان باید آثار خود را به نشانی پستی: ارومیه، خیابان شهید بهشتی، نرسیده به چهار راه برق، جنب دبیرستان طالقانی، پلاک140/1، کدپستی 64416/57159  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی ارسال کنند.
در همین حال قرار است جشنواره روز سوم مهر در ارومیه آغاز شود و پنجم مهر در این شهر به کار خود پایان دهد.کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت 8 بخش نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را بر عهده گرفته است.در این میان علاوه بر استان آذربایجان‌غربی، به ترتیب کانون استان‌های مازندران، فارس، تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، قم  و روابط عمومی و بین‌الملل کانون جشنواره‌های قصه گویی، نشریه‌نگاری، "پژوهش‌های رضوی نوجوانان"، "کتاب‌سازی رضوی"، "نمایش‌نامه‌خوانی رضوی"، "یک تصویر از یک حدیث رضوی" و " کتاب‌خوانی اینترنتی رضوی" را برگزار می‌کنند.
نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) هم‌زمان با دهه کرامت و سال‌روز  ولادت با سعادت هشتمین امام معصوم(ع) مهر ماه امسال در مشهد مقدس  برگزار خواهد شد.