ابراهیم فروزش: جشنواره‌ی فیلم کودکان برای کودکان باعث پیشرفت بچه‌های فیلم‌ساز می‌شود

ابراهیم فروزش کارگردان صاحب‌نام سینمای کودک و نوجوان ایران، برگزاری جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان را فرصتی برای آشنایی و پیوند بیشتر مردم با سینمای ایران دانست.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارگردان فیلم هامون و دریا به بهانه‌ی نمایش این فیلم در ششمین جشنواره‌ی ملی و اولین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان با بیان این مطلب افزود: این جشنواره با توجه به بین‌المللی بودن و این که دست‌اندرکاران آن کودکان هستند دارای یک پیام بین‌المللی نیز برای جهان است که "باید همه منتظر آثار خوب کودکان ما و پیشرفت آن‌ها در آینده باشند."
وی با تبریک شکل‌گیری این جشنواره در قزوین اظهار امیدواری کرد تلاش و حرکت‌هایی این چنین در آینده نیز تداوم داشته باشد.
فروزش در این گفت و گو که نشریه روزانه جشنواره آن را منتشر کرده است در پاسخ به میزان علاقه‌اش به فیلم هامون و دریا خاطر نشان کرد که فیلم‌ها مثل بچه‌های ما هستند و هر فیلم‌سازی همه بچه‌هایش را دوست دارد و فیلم هامون و دریا هم در این میان برای خود دارای جایگاهی ویژه است؛ جدا از بحث‌های فنی و شیوه ساخت در این فیلم، مساله‌ای مربوط به نوجوانان مطرح می‌شود. تلاش و کوشش یک نوجوان برای عبور از گذر‌گاه‌های مصایب، در رسیدن به ایده‌آل‌های خود، که عشق بهانه‌ی این عبور و حرکت می‌شود.
وی وجود عناصر بومی و شاخصه‌های ملی در متن فیلم‌نامه را مهمترین ویژگی‌های هامون و دریا دانست و تاکید کرد که این عناصر برای من ارزشمند هستم و تلاش می‌کنم به بهانه‌های مختلف به آن‌ها بپردازم.
ابراهیم فروزش با بیش از 40 سال سابقه‌ی هنری، تاکنون فیلم‌های زیادی برای کودکان و نوجوانان ساخته است و در مدت 7 سال مدیریت خود بر بخش سینمایی کانون 70 عنوان فیلم کوتاه و بلند توسط این واحد تولید شد.
هامون و دریا به کارگردانی این کارگردان شاخص سینمای کودک و نوجوان طی روزهای اول تا سوم آذر در سه سینمای شهر قزوین هم‌زمان با برگزاری ششمین جشنواره‌ی ملی و اولین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان به نمایش گذاشته شد.