برگزیدگان بخش «مسابقه ایران» جشنواره فیلم کودکان برای کودکان  جایزه گرفتند

برگزیدگان بخش «مسابقه ایران» ششمین جشنواره ملی و اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان در قزوین معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مراسم پایانی این جشنواره که عصر روز پنجشنبه سوم آبان‌، در محل سالن مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد برگزیدگان این بخش جوایز خود را دریافت کردند.
براساس این گزارش، در بخش «مسابقه ایران» اولین دیپلم افتخار جشنواره به خاطر تصویر برداری بسیار خوب به فرزانه ساغری؛ دومین دیپلم افتخار به دلیل صدا گذاری مناسب به جواد محمودی و سومین دیپلم افتخار به خاطر خلق شخصیت های واقعی و قابل باور به ویژه راننده و دختر به خانم فرزانه ساغری در فیلم " دربست " به تهیه کنندگی کانون سینما جوان استان سمنان شهر شاهرود اهدا شد .
همچنین تندیس جشنواره برای بهترین اثر به خاطر استفاده از فضا و شخصیت در پویانمایی و موضوع خوب به خانم سارا احمدی برای فیلم " تنها با هم" از تبریز استان آذربایجان شرقی تعلق گرفت.
هیئت داوران اولین تندیس جشنواره برای بهترین کارگردانی به دلیل پرداخت به موضوع شهادت به دور از شعارزدگی و استفاده از ایجاز و عناصر نمایش به فاطمه نصرتی برای فیلم  "بوق قطار" به تهیه کنندگی کانون سینما گران جوان از استان سمنان تقدیم کرد .
دومین تندیس جشنواره برای بهترین کارگردانی به خاطر نگاه مناسب به دنیای یک کودک در مرحله رشد به مژده بهرامی جاسکی برای فیلم "چوب الف " از استان هرمزگان بندر جاسک اهدا شد.
بر اساس این گزارش؛ سومین تندیس جشنواره برای کارگردانی به خاطر دور بودن از الگوهای سینمای بزرگسالان با ویژگی‌های کاملا کودکانه به باران خوارزمی برای فیلم "نگار " از تهران تقدیم شد .
همچنین تندیس جشنواره برای بهترین فیلم نامه به دلیل توجه به کتابخوانی و بچه های کار به محمدجواد چرکی برای فیلم" بچه های خیابان" از استان اصفهان تعقل گرفت .
بنا بر این گزارش؛ تندیس جشنواره برای بهترین فیلم‌نامه مریم نصیری برای فیلم" بهار"از استان اصفهان به خاطر نمایش دوستی و وفاداری اهدا شد .
این گزارش حاکی است؛ تندیس جشنواره برای بهترین تصویر برداری به دلیل تصویر برداری بسیار خوب به امیر حسین دزیانی برای فیلم"آتش" به تهیه کنندگی کانون سینما گران جوان از استان سمنان شهر شاهرود تعلق یافت .
در بخش بهترین شخصیت پردازی به خاطر پرداخت مناسب شخصیت‌های اثر پریماه اسدی برای فیلم"سقف " به تهیه کنندگی کانون سینما گران جوان از استان سمنان شهر شاهرود تندیس جشنواه را دریافت کرد.
در ادامه گزارش آمده است؛ تندیس جشنواره برای بهترین کارگردانی پویانمایی به دلیل کارگردانی قابل قبول کودکان و کاربرد طنز و متحرک سازی متوسط علی رفیعی برای فیلم خوان هشتم رستم از استان چهار محال بختیاری شهر کرد اهدا شد .
در بخش کارگردانی پویانمایی به خاطر کارگردانی قابل قبول به نوشین مختار پور برای فیلم" طمع" از استان چهار محال بختیاری تندیش جشنواره تقدیم شد .
همچنین تندیس جشنواره برای بهترین کارگردانی پویانمایی به خاطر خلق اثر نقاشی متحرک نرم افزاری بسیار خوب فاطمه مهرابی برای فیلم "منگوله ماهی"از استان خراسان رضوی شهر قوچان اهدا شد.
این گزارش حاکی است؛ تندیس جشنواره برای بهترین اثر به دلیل خلاقیت در ساخت اثری پویانمایی به فاطمه میرزایی برای فیلم "پولک هایی که ستاره شدند " از استان کردستان شهر بیجارتقدیم شد .
تندیس جشنواره برای بهترین شخصیت سازی به دلیل ساخت شخصیت ها به پریما عرب عامری برای فیلم" معلم و امیر" از استان گلستان شهر گرگان اهدا شد .
لازم به ذکر است؛ ششمین جشنواره ملی و اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان از تاریخ 1 آبان لغایت 3 آبان در قزوین برگزار شد .