قصه‌گو هنرمندانه داستان را با زبان وجودی خود نقل می‌کند

هنر قصه‌گو، بیان هنرمندانه‌ی داستان برای شنوندگان با استفاده از زبان وجودی است به طوری که هم برای گوینده و هم برای شنونده لذت‌بخش باشد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ربابه هاشمی قصه‌گوی مازندرانی با بیان این مطلب افزود: قصه‌گویی یکی از کم‌هزینه‌ترین و کارآمدترین ابزار تربیتی است که در خانواده، مدرسه، رادیو و تلویزیون و... می‌تواند در خدمت پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان قرار گیرد و به عنوان شیوه‌ای مفید در انتقال مفاهیم، ارزش‌ها و آداب و رسوم موثر باشد.
وی تأکید کرد: قصه خوب برای قصه‌گویی، قصه‌ای است که در عین ساده بودن حرفی برای گفتن داشته باشد و قصه‌گوی خوب کسی است که بتواند آن قصه را قابل نقل کند و با توجه به سن مخاطب، جنس مخاطب، مکان و زمان قصه‌گویی آن را با دلنشین‌ترین لحن برای شنوندگان ارایه دهد.
هاشمی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها یعنی آگاه بودن کانون به درجه اهمیت قصه و قصه‌گویی و دیگر این‌که مسوولان کانون خواستار ارتقای سطح قصه‌گویی مربیان هستند.
وی در ادامه گفت: مربی‌ها می‌توانند در این جشنواره‌ها اطلاعات و تجربیات جدید و متفاوتی را با یکدیگر و قصه‌گویان خارجی رد و بدل کنند. این جشنواره‌ها کمک می‌کند ضمن معرفی قصه‌گویی ایرانی با روش‌ها و فنون ملل دیگر نیز در این زمینه آشنا شویم.
قصه‌گوی مازندرانی اضافه کرد: مطالعه زیاد و روزانه داستان‌های کتاب‌ها، مجله‌ها و شنیدن قصه‌های دیگران و در نظر گرفتن توانایی و علاقه شخصی، بهترین راه برای انتخاب یک قصه خوب است.
وی در پایان یادآور شد: جشنواره قصه‌گویی یعنی پرواز پرنده خیال تا آبی آسمان، ته یک اقیانوس شاید به هزاران هزار سال قبل یا ...
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی 9 بهمن با معرفی قصه‌گویان برتر در ارومیه به کار خود پایان می‌دهد.