تدارک برنامه‌هایی شاد و جذاب برای کودکان و نوجوانان در دهه‌ی فجر انقلاب

کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های گسترده‌ای را به مناسبت سی و سومین فجر پیروزی تدارک دیده است تا حماسه‌ی بزرگ انقلاب را برای نسل‌های جدید در بستر زمان روایت کند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تقارن ایام دهه‌ی فجر سال 1390 با روزهای هفته‌ی وحدت و ولادت خجسته حضرت رسول مکرم اسلام‌(ص) باعث شده است که برنامه‌های این روزهای خجسته شور و شادمانی افزون‌تری را به کودکان و نوجوانان ایرانی هدیه دهد.
مسوولیت این کمیته بر عهده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی، معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، گروه کودک و نوجوان شبکه‌های دوو پنج سیما، رادیو گروه ایران و خانواده و انتشارات مدرسه در این کمیته عضویت دارند.
در این میان راه‌اندازی 8 مرکز فرهنگی، هنری کانون در استان‌های خراسان جنوبی، گلستان، یزد، اردبیل، خراسان رضوی، اصفهان و کردستان از مهمترین رویدادهایی است که به این مناسبت، خنده بر لب‌های کودکان و نوجوانان این استان‌ها خواهد نشاند.
حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، برگزاری دهمین جشنواره مطبوعات کودک نوجوان، برگزاری جشنواره مسابقات ورزشی ویژه کارکنان، برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و میلاد نبی اکرم(ص) با حضور کودکان و نوجوانان، برپایی ایستگاه‌های قصه‌گویی در دو محور انقلاب اسلامی و میلاد نبی اکرم(ص) در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری استان تهران و برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری مانند نقاشی، خوشنویسی و عکاسی کودکان و نوجوانان در همین مرکز از جمله‌ی این برنامه‌هاست.
در همین حال برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با عناوین "اولین جشنواره سرود فجر آفرینان" در استان اردبیل، دومین جشنواره پویانمایی "موج" و جشنواره "تندیس‌های شنی" در استان بوشهر، جشنواره ادبی "فانوس" با هدف بصیرت افزایی در استان خراسان رضوی، برگزاری ششمین جشنواره استانی "خوشه‌های خورشید" به مناسبت هفته وحدت و میلاد نبی اکرم (ص) و پنجمین جشنواره "لاله‌های آفتاب" در قالب داستان، شعر و قطعه ادبی در استان کردستان، جشنواره ادبی "ردپای بهار" در استان گلستان، برگزاری اولین جشنواره داستان کوتاه، باعنوان "شکوفه‌های انقلاب" در استان گیلان، جشنواره استانی "سرودهای انقلابی" در استان لرستان، جشنواره ادبی و هنری "قلم‌های ماندگار حرف" در استان همدان و برگزاری جشنواره قصه‌های بومی و محلی در استان یزد از دیگر برنامه‌هایی است که کمیته‌های استانی کودک و نوجوان در سراسر کشور اجرا می‌کنند.
بر اساس این گزارش موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه) نیز با برگزاری جشنواره‌های فروش و ارایه تخفیف ویژه به دانش‌آموزان در سطح فروشگاه‌های کتاب و نمایندگی‌های موسسه در سراسر کشور، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و رونمایی از کتاب‌های برگزیده موسسه به ویژه آثار دارای ابعاد ملی به عنوان دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی می‌دارد.
در همین حال کمیته امداد امام خمینی نیز با برگزاری برنامه‌هایی مانند جشنواره‌ی هنری (مسابقات هنری، سرود و نمایش) و جشنواره ورزشی در میان اعضای کانون‌های دانش آموزان پیروان ولایت امداد امام(ره)، ارسال 3 هزار جلد کتاب زندگی به سبک روح‌ا... (مروری بر سیره‌ی عملی زندگی امام خمینی(ره) برای دانش‌آموزان منتخب سراسر کشور هم زمان با دهه مبارک فجر و آغاز اردوهای نوجوانان و خانواده‌های مناطق حاشیه‌ای و سکونت گاه‌های غیر رسمی با رویکرد توانمندسازی خانواده‌ها در امور اجتماعی و فرهنگی با همکاری وزارت کشور به ظرفیت 100 هزار نفر این مناسبت را جشن می‌گیرد.
اجرای سرودهای انقلابی با موضوع و محور انقلاب اسلامی و راهپیمایی کودکان مهدهای کودک و کودکان مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست در بیش از 15 هزار مهد کودک از جمله برنامه‌های سازمان بهزیستی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است.
همچنین گروه کودک و نوجوان شبکه تهران علاوه بر تهیه و تولید برنامه‌هایی با رویکرد شاد و جذاب برای مخاطبان کودک و نوجوان استان اقدام به برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و هنری توسط مجریان کودک و نوجوان در مسیر راه‌پیمایی 22 بهمن و پوشش گسترده حضور کودکان و نوجوانان در این راه‌پیمایی خواهد کرد.
 رادیو سراسری، گروه ایران و خانواده نیز از روز اول ماه ربیع الاول پنج بهمن برنامه سلام کوچولو را با محتوایی شاد و جذاب به مخاطبانش ارایه می‌کند.
برنامه شب بخیر کوچولو نیز در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی کودکان و نوجوانان را هر شب با مفاهیمی مانند آزادی و قدرشناسی از شهدای انقلاب اسلامی آشنا خواهد کرد.
جشن‌های سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب در سراسر کشور از روز 12 بمهن هم‌زمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی آغاز خواهد شد.