خبرهای کانون دوم شد

روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رتبه دوم هفتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی را در بخش خبر به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره عصر روز 25 تیر در مرکز همایش‌های وزارت ارتباطات و فن‌آوری با معرفی برترین‌ روابط عمومی‌های کشور در دو سطح ملی و استانی به کار خود پایان داد.
در این میان داوران بخش خبر در سطح ملی خبرهای منتشر شده در خبرنامه‌ی کانون را حایز رتبه ‌دوم شناختند و با اهدای لوح تقدیر از این فعالیت‌ها قدردانی کردند.
در این بخش روابط عمومی بانک صادرات ایران رتبه‌ی اول و وزارت صنعت، معدن و تجارت رتبه سوم را از آن خود ساختند.
روابط عمومی کانون در سال‌های اخیر در جشنواره‌ها، کنفرانس‌ها و سمپوزیم‌های تخصصی روابط عمومی موفقیت‌های متعددی را به دست آورده است.
کسب رتبه‌ی برتر هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ایران در رشته‌ی ارتباطات الکترونیک در سال 1390، دریافت دو جایزه‌ی ششمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌های کشور برای کسب رتبه‌ی اول بخش "فنون برتر انتشاراتی" در زیر شاخه‌ی "ویژه‌نامه مناسبتی" به دلیل انتشار ویژه‌نامه "یارِ مهربان" و کسب رتبه دوم بخش نشریه داخلی در زیر شاخه مصاحبه در سال 1389 و کسب جایزه اول پنجمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در بخش خبر از جمله‌ی این موفقیت‌ها به شمار می‌رود.
در همین حال در لوح افتخاری که انجمن متخصصان روابط عمومی با امضای غلامعباس افشار رییس انجمن، مهدی باقریان مدیر اجرایی جشنواره و دکتر محمد رضا رسولی دبیر علمی جشنواره به کانون اهدا کرده، آمده است در دورانی که به عصر ارتباطات مزین است، انتقال پیام‌های سازمانی موثر و ایجاد جریان دو سویه و تعامل مطلوب با مخاطبان، ضرورتی اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود. در چنین شرایطی، ادارات روابط عمومی با خلق محتوای اثرگذار و تولید آثار انتشاراتی مناسب، می‌توانند نقش بارزی را در توسعه و ترویج فرهنگ مکتوب ایفا کنند. حضور آن کانون در بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی و کسب رتبه دوم (سطح ملی) در رشته خبر، قطعا نشانه‌ای از اقدامات موثر برای رسیدن به تعالی و تکامل هرچه بیشتر در این عرصه محسوب می شود.
بر همین اساس در مراسم پایانی، دکتر محمد رضا رسولی دبیر علمی جشنواره طی سخنانی گفت که 100 سازمان و نهاد با ارسال 1 هزار عنوان اثر خود در بخش‌های محتلف این جشنواره شرکت کرده بودند.
به گفته‌ی وی داوران این رقابت در 3 مرحله جداگانه به ارزیابی آثار پرداختند.
وی ضعف در توجه به ارزش‌های خبری و اختصاص بیشتر خبرهای سازمان‌ها به مدیران ارشد را از جمله مشکلات آثار ارایه شده بخش خبر این جشنواره عنوان کرد.
در کنار برگزاری این جشنواره کارگاهی تخصصی نیز با موضوع تولید محتوا در روابط عمومی زیر نظر استادان برجسته و شاخص روابط عمومی و ارتباطات کشور برگزار شد.

گفتنی است دو عنوان از خبرهای کانون منتشر شده در خبرنامه‌های کانون سال 1390 با عنوان "کتاب‌خانه‌های سیار روستایی ایران باسابقه و کم شمارند" و "سیدصادق رضایی: کانون، پایتخت قصه و قصه‌گویی در جهان است" از سوی روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به این رقابت ارسال شده بود که حایز رتبه دوم جشنواره شد.

اسامی برگزیدگان