کانون، برای هفته‌ی کتاب پوستر منتشر کرد

پوستر ویژه‌ای به مناسبت بیستمین هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طراحی و منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این پوستر تصویری گرافیکی از یک کتاب گشوده شده که از داخل آن تمامی حروف فارسی و انگلیسی بیرون آمده و مقابل چشم بیننده قرار گرفته است.
زیر این کتاب و در نقطه‌ی مرکزی و کانونی پوستر، شعار "یادگار ماندگار" - به عنوان شعار هفته کتاب – از برجستگی خاصی برخوردار است.
در این پوستر رنگ آبی به عنوان نشانی از آسمان آبی بر دیگر رنگ‌ها غلبه دارد اما ترکیبی از رنگ‌های سبز و زرد و سفید نیز در طراحی آن استفاده شده است.
در همین حال تنها عنصر تصویری که - علاوه بر نوشته‌ها – فضایی کودکانه برای این تصویر ایجاد می‌کند عکس کودکی است که نگاهی رو به بالا دارد و به کتاب می‌نگرد.
طراحی این پوستر را فربد تعالی، گرافیستی بر عهده دارد که پیش از این پوستر فیلم آقای مدیر را نیز برای کانون طراحی کرده بود.
وی در باره‌ی طراحی این پوستر گفت که شعار "یادگار ماندگار" و وجود دو حرف "گ" در این ترکیب باعث شد تا تلاش کنم که این کلمات با حالتی معکوس به شکل کتاب درآید و در قسمت زیر آن قرار بگیرد.
او حروف را نشانه‌ای برای اندیشیدن و عنصری برای نوشتن و فکر کردن دانست و ادامه داد: حروف به کتاب هویت می‌دهد و من در این پوستر از تمامی حروف فارسی و انگلیسی استفاده کردم.
این گرافیست 25 ساله در پرونده کاری خود دارای سابقه‌ی همکاری با شبکه‌های 2 و 5 سیما و حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی است و از یک سال پیش نیز با بخش‌های مختلف کانون همکاری داشته است.
پوستر طراحی شده‌‌ی کانون برای بیستمین هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران علاوه بر استفاده در فضاهای اینترنتی، در مراکز کانون سراسر کشور نیز نصب و در معرض دید مخاطبان این مراکز قرار می‌گیرد.
بیستمین هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران طی روزهای 20 تا 27 آبان در سراسر کشور برگزار می‌شود.