آموزش مربیان قصه‌گو را جدی‌تر بگیرید

مدرس کارگاه آموزش مربیان قصه‌گوی راه‌یافته به مرحله نهایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خواستار توجه بیشتر به آموزش مربیان در مراحل مختلف جشنواره‌های کانون در سال‌های آینده شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون، دوره آموزش قصه‌گویی با حضور 27 مربی قصه‌گوی کانون از میان 36 نفر راه یافته به مرحله پایانی جشنواره بین‌المللی به منظور ارزیابی و رفع اشکالات و نقاط‌ ضعف قصه‌گویان طی روزهای 7 و 8 بهمن به صورت کارگاهی در مرکز آموزش کانون در تهران برگزارشد.
علی خانجانی در این‌باره گفت: برپایی این‌گونه کارگاه‌ها فرصتی است تا مربیان هم نیازهای خود را بروز دهند و هم زمینه‌ای ایجاد می‌شود تا با نقد کارهای یک‌دیگر نکته‌های تازه‌ای یاد بگیرند اما باید توجه داشته باشیم که مربیان دچار جشنواره‌زدگی نشوند و از هدف اصلی کانون - که کار در مراکز فرهنگی‌هنری است - دور شوند.
وی با بیان این‌که مهم‌ترین دست‌آورد شانزدهمین دوره جشنواره ایجاد فضای رفاقت میان قصه‌گویان و تبادل تجربه‌هاست افزود: نکته قابل توجهی که در این دوره با آن برخورد کردیم این بود که قصه‌گویانی که در جشنواره بین‌المللی رقابتی فشرده با یک‌دیگر خواهند داشت در یک فضای دوستانه به هم کمک می‌کنند تا اجرای بهتری داشته باشند.
در همین حال تعدادی از مربیان شرکت کننده در این دوره آموزشی معتقد بودند برپایی این‌گونه کارگاه‌های آموزشی  علاوه بر این‌که اطلاعات خوبی در زمینه شیوه‌های صحیح قصه‌گویی به مربیان می‌دهد باعث بالا رفتن اعتماد به نفس آن‌ها و نیز تبادل تجربه‌ها می‌شود.
 در پایان مربیان حاضر در این دوره آموزشی خواستار اختصاص زمان و محتوای بیشتر برای دوره‌های آموزشی شدند.  
شرکت‌کنندگان در این دوره برگزیدگان 4 مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی هستند که از میان150 قصه‌گوی راه‌یافته به این مرحله و در مجموع 1700 شرکت کننده در مرحله‌ی ناحیه‌ای و استانی موفق به دریافت جواز حضور در مرحله‌ی نهایی جشنواره شده‌اند.
 شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی طی روزهای 28 بهمن تا 1 اسفند سال جاری به میزبانی کانون آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار خواهد شد.