پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در بیرجند پایان یافت

با برگزاری مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیرجند برگزیدگان این رقابت هنری معرفی شدند.

 به گزارش روابط‌ عمومی و اموربین‌الملل کانون، این آیین روز 6 تیر 1392 در سالن اجتماعات فرمانداری بیرجند، برگزار و در آن از برگزیدگان جشنواره با اهدای جوایزی تجلیل شد.
در این آیین مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی در سخنانی میزبانی این جشنواره‌ها را نعمت بزرگی دانست که در سایه آن استعدادها و توانایی‌های کانون در استان‌ها شکوفا می‌شود.
عبدالرضا صمدی با بیان ‌این‌که در طراحی و اجرای نمایش‌های عروسکی از فن‌آوری و هنرهای مختلف استفاده می‌شود، بیان داشت برگزاری جشنواره بی‌تردید باعث بروز استعدادهای هنری و علمی کودکان و نوجوانان استان و بالا بردن سطح اندیشه و خردورزی آنان خواهد شد .
مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی در پایان از تلاش‌های همه همکاران خود در استان و نیز دستگاه‌های دولتی مشارکت کننده در جشنواره به صورت ویژه قدردانی کرد.
علی اکبر تناکی، فرماندار بیرجند، در این مراسم ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران جشنواره، از تمامی کسانی که ابزار هنر را در دست دارند، خواست تا برای مقابله با  دشمنان در حوزه‌ی جنگ نرم، با استعداد و هنر خود، اسلام واقعی را به جهان نشان دهند.
پخش تیزر و نماهنگ، اجرای پانتومیم اعضا و پرده برداری از دکور مراسم و اجرای سرود زعفران توسط اعضای مرکز کانون قائن از برنامه‌های این مراسم بود.
ویدا بزّی دبیراجرایی جشنواره در این مراسم با اشاره به این که رنج مقدس‌، میوه شیرین به بارمی‌آورد، با برشماری بخشی از تلاش وکوشش همکاران خود در استان خراسان جنوبی، آرزوکرد حاصل این همت‌، میزبانی شایسته از مهمانان جشنواره باشد.
علی گنج کریمی، معاون تولید کانون نیز در این آیین براهمیت حمایت از تولید محصولات فرهنگی هنرمندان شهرستانی تاکید کرد.
خوانش بیانیه هیات داوران بخش مربیان و اعضا و  تقدیر از برگزیدگان جشنواره و اهدا جوایز به آنان پایان بخش سه روز رقابت شرکت‌کنندگان در جشنواره بود.
پانزدهمین جشنواره منطقه‌ 1 نمایش عروسکی مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سوم تا ششم تیر در استان خراسان جنوبی برگزار شد.
3 جشنواره دیگر در استان‌های اردبیل، کهگیلویه و بویر احمد و فارس برگزار می‌شود تا برگزیدگان نهایی آن به رقابت‌های کشوری راه پیدا کنند.