برگزیدگان پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون در بیرجند معرفی شدند

اسامی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیرجند اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل کانون، درآیین اختتامیه رقابت‌های منطقه 1 این جشنواره داوران در دو بخش مربیان و اعضای کانون به صورت جداگانه برگزیدگان را معرفی کردند.
دراین جشنواره دربخش اعضا پروانه کیانیان، زهرا آبسوران وعلیرضا آقایی هیات انتخاب بخش اعضا بودند و حسن دادشکر، فهیمه میرزا حسینی و امیر مشهدی‌عباس داوری بخش مربیان را برعهده داشتند.
بر اساس همین گزارش در بخش اعضا هیات انتخاب با تقدیر از نمایش عروسکی «شِپِل» از مرکز کانون ساری(کیاسر) در استان مازندران به کارگردانی حسین فیاضی، نمایش «به دنبال فلک» از استان چهار محال و بختیاری به کارگردانی زهرا عزیزیان و نمایش «دوستی باورنکردنی» به کارگردانی مهدیه خسروی از خراسان جنوبی را به عنوان گروه‌های منتخب معرفی کرد.
انتخاب نهایی این گروه‌ها در دو بخش اعضا و مربیان برای شرکت در رقابت‌های کشوری پس از پایان سه جشنواره منطقه‌ای فارس، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد صورت می‌گیرد و هیات داوران تاکید کرده است که برگزیده شدن آنان در این بخش به منزله ی حضور قطعی در آن رقابت‌ها نیست.
بر اساس این گزارش داوران بخش مربیان نیز روز 6 تیر 1392 در آیین پایانی جشنواره در بیرجند دربخش مربیان زهرا علی‌جانی از استان قزوین را برای نگارش نمایش "نذر کبوتر" را به عنوان برگزیده معرفی کردند و در بخش کارگردانی نیز پس از تقدیر از مریم فهیمی پور برای نمایش "تولد یک پروانه" از مرکز شماره یک کانون اهواز در استان خوزستان، نوشین فرهادی برای نمایش "یخی که عاشق خورشید شد"، از مرکز کانون فارسان(جونقان) در استان چهار محال و بختیاری، به عنوان کارگردان برگزیده معرفی شد.
در معرفی بازی دهندگان برتر عروسک ، مرجان مسگری و نرگس عقیلی از استان قزوین برای نمایش "نذر کبوتر" و رویا بهادری برای نمایش "تولد یک پروانه " از استان خوزستان مورد تقدیر قرارگرفتند و در طراحی نیز، مریم فهیم پور برای "تولد یک پروانه " از خوزستان و فرزانه صالحی و نوشین فرهادی برای طراحی صحنه "یخی که عاشق خورشید شد" از مرکز کانون فارسان(جونقان) در استان چهار محال و بختیاری، برگزیده اعلام شدند.
در بخش طراحی وساخت عروسک، هیات داوران همراه با تقدیر از مریم فهیم‌پور، عادله پورتهامی و ماندانا فهیم پور را برای نمایش "تولد یک پروانه"، فرزانه صالحی و نوشین فراهانی را برای نمایش"یخی که عاشق خورشید شد" از چهار محال و بختیاری و نرگس پیله‌فروش‌ها را برای نمایش"نذر کبوتر" از استان قزوین، برگزیده اعلام کردند. ماندانا فهیم پور نیز برای طراحی پوستر و بروشور نمایش "تولد یک پروانه " از استان خوزستان به عنوان نفر برگزیده اعلام شد.
این گزارش می‌افزاید دربخش اعضا هیات انتخاب دربیانیه خود با اعلام این‌که انتخاب نمایش‌نامه برای تئاتر عروسکی باید طوری باشد که دارای قابلیت‌های خاص تئاتر عروسکی بوده و توجه به نشاط‌، شادمانی و امید در نوجوانان در اولویت اصلی آن قرار گیرد به انتخاب شیوه اجرا، موسیقی وساخت عروسک متناسب با متن انتخابی تاکید کرد.
دربخش مربیان نیز هیات داوران تاکید براصل آموزش درست علمی وهنری، شناخت مخاطب، توجه بیش از پیش و بنیادی به (نویسندگی) نمایش‌نامه براساس ظرفیت‌های موجود کانون، نگاه مناسب، زیبا و نو به طراحی‌های (صحنه –دکور و عروسک) با رعایت اصل (کاربردی بودن آن‌ها) در تولید نمایش عروسکی و ساخت آن ها را مورد تاکید قرار داد.
گفتنی است پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در منطقه 1 با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، چهار محال و بختیاری، قم، قزوین و خراسان جنوبی از 4 تا 6 تیر به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد.