برگزیدگان نهایی جشنواره‌های منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون معرفی شدند

اسامی 12 گروه برگزیده مرحله‌ی منطقه‌ای پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای شرکت در مرحله کشوری اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گروه‌های داوری در دو بخش اعضا و مربیان کانون بعد از پایان جشنواره‌های منطقه‌ای، برگزیدگان این 4 رقابت هنری را معرفی کردند.
چهار جشنواره منطقه‌ای طی روزهای 4 تا 13 تیر به میزبانی استان‌های خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویر‌احمد و اردبیل برگزار شد، اما داوران جشنواره اعلام اسامی برگزیدگان نهایی را به پایان این 4 مرحله موکول کردند.
بر این اساس در بخش اعضای کانون 8 نمایش عروسکی «دوستی باور نکردنی» از استان خراسان جنوبی، «به دنبال فلک» از استان چهار محال و بختیاری، «سنگ‌ها بی‌گناهند» و «موری‌ها و تاتاری» هر دو از آذربایجان غربی، «خاله سوسکه» از اردبیل، «گرگ قصه‌ها» از تهران، «بزک جنگلی شاه» سیستان و بلوچستان و «پرپروک» از کردستان به عنوان آثار برگزیده این مرحله راهی رقابت‌های کشوری می‌شوند.
در بخش مربیان کانون هم 4 نمایش «گرگ‌نامه» از کردستان، «پرنده‌های قالی» از اردبیل، «مرغک بودن» از آذربایجان غربی و «یخی که عاشق خورشید شد» از چهار محال و بختیاری به عنوان آثار برگزیده معرفی شد.
مرحله‌ی کشوری جشنواره نمایش عروسکی  شهریور امسال با حضور این 12 گروه برگزار می‌شود.
این در حالی است که در مراحل استانی و منطقه‌ای بیش از 400 گروه نمایشی مراکز کانون سراسر کشور شرکت کردند.
میزبان این مرحله هنوز معرفی نشده است.
محمدعلی یزدان‌شناس، لیلی دولت‌آبادی و نوشین فرهادی داوری بخش اعضای دو منطقه، علی رضا آقایی، پروانه کیانیان و زهرا آب‌سوران، داوری بخش اعضای دو منطقه دیگر و فهیمه میرزا‌حسینی، حسن دادشکر و امیرمشهدی عباس داوری بخش مربیان مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره را بر عهده داشتند.