انتقال تجربه‌های جشنواره نمایش عروسکی به مدارس هرات

سه معلم و مربی مدارس شهر هرات در کشور افغانستان در پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتند تا تجربه‌های خود را از این رویداد هنری به مربیان و دانش‌آموزان کشور خود انتقال دهند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رقیه شکوهی، زهرا کریمی و زهرا احمدی 3 مربی آموزش و پرورش شهر هرات باستان کشور افغانستان بر این اعتقادند که کانون با برگزاری این جشنواره‌ها تلاش می‌کند به صورت غیرمستقیم در جهت رشد، تربیت و شکوفایی کودکان و نوجوانان گام بردارد.
زهرا احمدی خاطرنشان کرد فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم جنبه تربیتی و الگوبرداری و هم جنبه سرگرمی و تفریحی دارد.
وی گفت مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون با ابزار و وسایل ساده و دورریختنی نمایش‌های عروسکی خلاقانه‌ای را برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند.
همچنین رقیه شکوهی توضیح داد در این جشنواره دریافتیم که مفاهیم تربیتی مختلف را می‌توان با استفاده از عروسک به کودکان و نوجوانان تفهیم کرد.
وی که در چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون نیز شرکت کرده بود، ادامه داد تئاترهای عروسکی که در این جشنواره به نمایش درآمد با روش‌های ساده‌ اما خلاقانه‌تر نسبت به جشنواره چهاردهم اجرا شد.
بر همین اساس زهرا کریمی یادآور شد در افغانستان موسسه‌ای که فعالیت‌هایش مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد، وجود ندارد اما بعضی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مدارس انجام می‌شود. وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که کانون در این عرصه به کمک آنان برود.
وی در پایان گفت در این جشنواره از نشست‌ها، کارگاه‌ها و برنامه‌های جنبی جشنواره نمایش عروسکی کانون استفاده کردیم و این تجربیات را به مربیان و دیگر همکاران‌مان در هرات انتقال خواهیم داد.
پانزدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی روز 2 شهریور در اراک به کار خود پایان می‌دهد.