هفته ملی کودک بهانه‌ای برای احترام به حقوق کودکان

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران بر لزوم گسترش فعالیت دستگاه‌های اجرایی در هفته ملی کودک برای احترام به حقوق کودکان در جامعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، هادی ابراهیمی در نشستی به مناسبت هفته ملی کودک در استانداری گفت: درحال حاضر با توجه به استحکام بنیان خانواده و گرایش‌های دینی و اعتقادی بیشتر مردم، وضعیت حقوقی کودکان از جایگاه بهتری بر خوردار است.
وی ادامه داد:  در دین مقدس اسلام بیش از هر مکتب و آیینی به حقوق کودکان توجه و سفارش شده است.
ابراهیمی کودکان را ازجمله قشرهای در معرض آسیب‌ جامعه دانست و تصریح کرد: نخستین کسانی که در معرض هجوم مستقیم انواع ناگواری‌ها، فشارها و مشکلات ناشی از زندگی بزرگ‌ترها قرار می‌گیرند کودکان هستند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به این‌که امروزه میلیون‌ها کودک در سراسر جهان به دلایل متعدد در معرض آسیب‌های جسمی و روانی قرار دارند خاطر نشان کرد: به همین دلیل بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در سال‌های اخیر به منظور حمایت از این اقشار آسیب‌پذیر و حساس، پیوسته به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های حمایتی به صورت دراز مدت مبادرت ورزیده‌اند.
وی افزود: برنامه‌ریزی برای برآورده‌کردن خواسته‌های به حق کودکان این امکان را به آنان می‌دهد تا از طریق تصاحب ‌دل‌های آنان اندیشه‌آن‌ها را نیز  تحت تاثیر قرار دهیم اجرای برنامه‌ برای کودکان امروز، آینده آن‌ها را تضمین می‌کند.
این مسوول سیاسی استان افزود: با توجه به این‌که در کشور فعالیت‌های خوبی از سوی فعالان این عرصه انجام گرفته اما هنوز به خوبی انتظارات کودکان و نوجوانان برآورده نشده است.
وی یادآور شد: برنامه‌ریزی و اجرای همگانی برنامه‌ها باید در سطح ملی و به تبع آن با مشارکت همه نهادهای خرد و کلان اجتماعی انجام شود.
ابراهیمی کانون پرورش فکری را نهاد فعال تربیتی دانست و گفت: در هفته ملی کودک باید بستر لازم برای ایجاد فرهنگ صحیح برخورد با کودک در جامعه ایجاد شود.
وی اظهار داشت: فعالیت‌های ترویجی و آگاهی‌رسانی در زمینه مسایل حمایت از حقوق کودک، همراهی و علاقه‌مندی نهادهای اجتماعی استان باید به عزمی ملی برای ادای حق کودک و نوجوان تبدیل شود.