آمادگی مجلس برای رفع مشکل تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی کانون

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تلاش مجلس برای رفع مشکل کارکنان و مربیان قراردادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تبدیل وضعیت آنان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قاسم احمدی لاشکی نماینده‌ی مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با اعلام این خبر توضیح داد که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تلاش می‌کند این مشکل را با مصوبه‌ای رفع کند این موضوع البته به پیگیری بیشتر مسوولان کانون هم نیاز دارد.
وی که در گردهم‌آیی معاونان، مشاوران، مدیران ستادی و مدیران کل استانی در مشهد سخن می‌گفت یادآور شد که «پرورش فکری کودکان و نوجوانان» نقطه‌ی اصلی و ممتاز عطف و جهش «کانون» است چرا که سن 6 تا 16 سال همان زمانی است که شخصیت و قالب بچه‌ها شکل می‌گیرد.
دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران به حضور و فعالیت کانون در برخی از کشورهای جهان به ویژه لبنان اشاره کرد و گفت این یک جهش فرهنگی است و باید تلاش کنیم که این ارتباط‌ها با همه‌ی کشورهای اسلامی برقرار شود.
این نماینده مجلس اختصاص ردیف بودجه مستقل و افزایش دو برابری بودجه کانون را از جمله تلاش‌های صورت گرفته توسط مجلس - در نتیجه‌ی پیگیری‌های مسوولان - برای رفع مشکلات کانون دانست و تصریح کرد که مجلس آمادگی دارد که از فعالیت‌های کانون با تصویب قوانین حمایت کند.
احمدی در عین حال حضور مسوولان کانون در سطوح مختلف در جلسات شورای آموزش و پرورش و شورای فرهنگ عمومی استان‌ها و شهرها را با اهمیت دانست و گفت مجلس می‌تواند برای حل این مساله مکاتبه‌‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.
نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت استقلال رای کانون و دادن اختیارات بیشتر برای انجام بهتر فعالیت‌هایش را ضروری دانست.
او در پایان با اشاره به موفقیت‌های علمی در سطح جهان و تلاش مجلس برای جلوگیری از پدیده‌ی فرار مغزها، از کانون خواست که به مراکز رشد علمی کشور نزدیک‌تر شود.