حمیدرضا شاه‌آبادی خادم فرهنگ رضوی معرفی شد

فعالیت‌ها و مشارکت وسیع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برپایی جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) مورد تجلیل مسوولان این رویداد فرهنگی قرار گرفت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تقدیر از سید صادق رضایی مدیرعامل در بخش بین‌الملل و انتخاب حمیدرضا شاه‌آبادی به عنوان یکی از خادمان برتر فرهنگ رضوی اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیین پایانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) که با حضور مقام‌های کشور در سالن صدا و سیمای مشهد برگزار شد، حمید رضا شاه‌آبادی فراهانی مشاور مدیرعامل کانون به دلیل نگارش کتاب «اعترافات غلامان» در میان 20 خادم برتر فرهنگ رضوی قرار گرفت.
سال گذشته نیز سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون در دهمین دوره این جشنواره به عنوان خادم برتر فرهنگ رضوی شناخته شده بود.
در این آیین سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد فرهنگی، هنری امام رضا(علیه‌السلام) طی سخنانی به این موضوع اشاره کرد که اگرچه شکل‌گیری و برپایی جشنواره به صورت عمده بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است اما هم اکنون بیش از 100 دستگاه و نهاد در برگزاری این جشنواره مشارکت می‌کنند.
وی از هم‌دلی و هم‌راهی‌های کانون نیز در سخنان خود قدردانی کرد.
حجت‌الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در میان سخنان خود به برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از سوی کانون در اصفهان نیز اشاره کرد و به تجلیل از این رویداد فرهنگی پرداخت.
این نماینده مردم اصفهان در مجلس چند روز پیش در مراسم گشایش جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی نیز به سخنرانی پرداخت.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم جمع شدن تمامی متولیان را حول محور رضوی از ویژگی‌های جشنواره امام رضا(علیه‌السلام)دانست که به شکل‌گیری یک جریان ملی منجر شده است.
وی نیز از همه نهادها برای برپایی جشنواره و هفته‌های فرهنگ رضوی قدردانی کرد.
بر اساس این گزارش در آیین دیگری که روز 26 شهریور 1392 به مناسبت میلاد حضرت امام رضا(علیه‌السلام) در تالار نور شهر مشهد مقدس برگزار شد، تعدادی از مدیران و کارشناسان موفق در بخش بین‌الملل جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند که سید صادق رضایی مدیرعامل کانون نیز از جمله‌ی این افراد بود که لوح تقدیر و هدایایی را به دلیل عضویت در شورای بین‌الملل، ریاست کارگروه کودک و نوجوان و برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی دریافت کرد.
در این آیین قصه‌گوی عراقی شرکت‌کننده در جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی رضوی به صورت جداگانه دو قطعه از سنگ دیوار حرم امام حسین (علیه‌السلام) و دو پرچم گنبد آن حضرت را به بنیاد بین‌المللی امام رضا و مدیرعامل کانون اهدا کرد.
سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد فرهنگی‌هنری امام رضا(علیه‌السلام) در این آیین یادآوری کرد که جشنواره در سطح 8 کشور برگزار می‌شد ولی اکنون این جشنواره‌ها در 200 نقطه و 75 کشور جهان برگزار می‌شود.
در ادامه‌ی این آیین محمود واعظی دبیر شورای بین‌الملل بنیاد فرهنگی، هنری امام رضا(علیه‌السلام) و معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخشی از سخنان خود از فعالیت‌های کانون قدردانی کرد و گفت: فعالیت‌های کانون برای ترویج فرهنگ رضوی در میان کودکان بسیار ارزشمند و زیباست و باید این کارها را به خارج از کشور نیز منتقل کنیم.
وی با بیان ‌این‌که راهبرد اصلی جشنواره مخاطب محوری است تاکید کرد که کانون به خوبی به این راهبرد (فعالیت برای کودکان و نوجوانان) توجه کرد و ظرفیت‌های ارزشمند خود را در اختیار جشنواره قرار داد.
واعظی در عین حال اظهار امیدواری کرد که میهمانان خارجی جشنواره به عنوان نماینده این رویداد از این پس به خوبی به ترویج فرهنگ رضوی در کشورهای خود بپردازند.
میهمانان خارجی جشنواره در این آیین حضور داشتند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت کمیته کودک و نوجوان و برگزاری 16 جشنواره در چهارچوب یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) را بر عهده داشت.