برنامه‌های 9 استان کشور در هفته ملی کودک

در آستانه شروع هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 9 استان کشور برنامه‌های این مناسبت را اجرایی کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آذربایجانشرقی و غربی، اصفهان، بوشهر، سمنان، قم، یزد، قزوین و کردستان 9 استانی هستند که در روزهای اخیر علاوه بر برگزاری جلسات هماهنگی، برنامه‌های اجرایی خود برای این هفته را آغاز کردند.
 
کودکان کردستانیها مانور زلزله می دهند
سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان درباره برنامه‌های هفته ملی کودک در این استان گفت: با توجه به پیشینه 50 سال کار تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، دبیری هفته ملی کودک به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده شده است که همین نقطه عطفی در برگزاری این هفته خواهد شد. وی همچنین تصریح کرد: همایش همیاران پلیس، پوشش ترافیکی میدان آزادی سنندج توسط کودکان، مسابقه دوچرخه سواری، مانور زلزله در مهدهای کودک، توزیع بسته‌های‌ کمک‌های اولیه در بین کودکان و راهپیمایی نمادین از جمله برنامه‌های روزهای هفته ملی کودک است.
 
آذربایجان و برنامه‌های تلویزیونی
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو استان آذربایجانغربی و شرقی نیز تدارک ویژه‌ای برای برگزاری هفته ملی کودک داشته‌اند. صدا و سیمای مرکز آذربایجانغربی با همکاری دستگاه‌های عضو کمیته‌ی استانی برگزاری هفته‌ی ملی کودک ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت این هفته تولید می‌کنند.
 بر اساس این گزارش، در کانون استان آذربایجانغربی، تولید برنامه‌‌ای با نام "قاصدک" ویژه‌ی کودکان در سالن سینمای کانون با حضور 250 نفر از کودکان عضو کانون و بهزیستی آغاز شده است.
 
اصفهانی‌ها به عیادت کودکان سرطانی می‌روند
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان علاوه بر برنامه‌های معمول و مطابق با نام‌گذاری این روزها، برنامه‌ای ویژه برای عیادت از کودکان سرطانی تدارک دیده است و کانون یکی از رسالت‌های خود را توجه به همه کودکان می‌داند. مربیان کانون اصفهان قراراست با حضور در بیمارستان امام حسین (علیهالسلام) از کودکان سرطانی عیادت کنند. در این هفته 60 مرکز کانون‌ استان اصفهان میزبان کودکان و علاقه مندان به کودکان است.
 
بوشهری‌ها 32 کارگاه برگزار می‌کنند
زکیه امیرپور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده و حمایت‌های استانداری برای همکاری همه سازمان‌ها از برگزاری 32 کارگاه مختلف در هفته ملی کودک خبر داد. در این کارگاه‌ها علاوه بر برخی خدمات رایگان از جمله بینایی سنجی، شنوایی سنجی و خدمات درمانی به کودکان، مسوولان نیروی انتظامی نیز برنامه‌های متنوعی برای کودکان تدارک دیده‌اند.
 
سمنانی‌ها پارک ملت این شهر را رنگ می‌کنند
مدیرکل کانون استان سمنان نیز از فعالیت‌های این استان به ویژه شهرهای مهدی شهر و شاهرود خبر داد و گفت: برگزاری جشن بزرگ کودک با مسوولیت اداره ورزش و جوانان شهرستان، برپایی کارناوال شادی با مسوولیت بهزیستی، اجرای برنامه همیاران پلیس، بازدید از اماکن نیروی انتظامی، آموزش شهرک ترافیکی و برپایی نمایشگاه آثار مراکز یک و دو کانون اجرای برنامه‌های ویژه کتاب‌خانه پستی‌، رنگآمیزی محوطه پارک ملت توسط کودکان کانون، آموزش‌های بهداشتی و ارگونومی، پخش فیلم‌های سینمایی توسط ارشاد اسلامی، پوشش خبری و نشست خبری توسط صداو سیما از جمله این برنامه‌هاست.
براساس گزارشی که علیاکبر فراتی داده است تاکنون بیش از 5 جلسه هماهنگی در فرمانداری‌های شهرستان‌ها تشکیل شده است.